آموزش ماموران‌ناجا برای‌برخورد بابدحجابی

 مهر: سردار بهمن کارگر در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بجز نیروی انتظامی بیش از ۲۵ دستگاه دیگر در زمینه عفاف و حجاب مسئولیت دارند که وزارت کشور در حال پیگیری چگونگی عملکرد این دستگاه‌ها در این زمینه است.

عاون اجتماعی ناجا اضافه کرد: بیش از پنجاه درصد از فعالیت‌های ناجا در زمینه عفاف و حجاب فرهنگی است.

کارگر گفت: در زمینه ترویج عفاف و حجاب هزینه‌های زیادی صرف آموزش همگانی، چاپ پوس‌تر، بر گزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها شده ا ست. اگر طبق راهکارهای عفاف و حجاب‏، دستگاه‌های مورد نظر به وظایف خود عمل می‌کردند دیگر نیازی به برخورد سلبی نیروی انتظامی نبود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: کار فرهنگی را باید از مهد کودک‌ها و دبستان‌ها شروع کرد تا شئونات اسلامی در یک جامعه نهادینه شود. ما با حداقل‌ها یعنی با کف حجاب در جامعه برخورد می‌کنیم و سقف حجاب در جامعه چادر است. حجاب تنها مخصوص زنان نیست و آقایان نیز باید عرف جامعه را رعایت کنند.

وی تشریح کرد: تشخیص مصادیق عفاف و حجاب در هر منطقه جغرافیایی متفاوت است و ما نمی‌توانیم یک مدل لباس را برای همه کشور تعریف کنیم چون جغرافیای مختلفی در کشور ما وجود دارد. نوع برخورد در جاهای مختلف متفاوت است و درست آن است که حجاب و عفاف رعایت شود و پوشش خاصی مد نظر نیست اما با پوشش‌هایی که مظاهر غربی را تبلیغ کنند یا به صورت مانکنی باشند برخورد می‌شود.

وی افزود: در سازمان‌های دولتی حد حجاب از سال‌ها پیش تعیین شده یعنی خود دستگاه‌ها با مصادیق بدحجابی و بدپوششی آشنایی کامل دارند و بهتر است ابتدا این دستگاه‌ها به اصلاح خود بپردازند و وضعیت عفاف و حجاب را در سازمان متبوع خود را اصلاح کرده و بعد از مراجعه کنندگان بخواهند که وضعیت عفاف و حجاب را رعایت کنند.

معاون اجتماعی پلیس اضافه کرد: با توجه به تدابیری که در سال جدید به نیروی انتظامی ابلاغ شده است به مراکزی که محل مراجعه مردم است مثل جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مراجعه و صحبت می‌کنیم که شئونات اسلامی را رعایت کنند. مانند نمایشگاه غذا که به علت وضعیت نامناسب برگزار کنندگان به تعطیلی کشیده شد. متاسفانه برخی از موسسات و شرکت‌ها که نیروی مورد نیاز این نمایشگاه‌ها را تامین می‌کنند خانم‌ها را با وضعیتی نامناسب و لباسی خاص و آقایان را هم با‌‌ همان وضعیت به کار می‌گیرند که اصلا حجاب رعایت نمی‌شود و این خود نمونه بارز بدپوششی است.

سردار کارگر گفت: برخورد‌ها در پلیس سلیقه‌ای نیست و تمام کارکنان چه خانم چه آقا آموزش دیده‌اند و مصادیق برایشان روشن شده است و این طور نیست که هر کس به صورت سلیقه‌ای عمل کند البته ماموری که در صحنه حضور دارد باید وضعیت را بسنجد که در آن موقع چه برخوردی انجام گیرد تا شخصیت افراد حفظ شود و فرد دچار مشکلات روحی نشود.

وی افزود: ماموران ما این تشخیص را دارند و مصادیق برای آن‌ها کاملا روشن است. نیروی انتظامی در حال حاضر با بدپوشش‌ها برخورد می‌کند نه نوع پوشش و اینکه مردم چه بخواهند بپوشند به خودشان ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: برخورد با بدپوششی تنها به وسیله گشت‌های امنیت اخلاقی انجام نمی‌شود بلکه اداره اماکن نیروی انتظامی از طریق نظارت و کنترل دقیق اصناف تعامل خوبی با آنان دارند و عفاف و حجاب با کمک و همکاری صنوف روز بروز رو به بهبود است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: ما با سیاه نمایی مخالفیم و جوانان ما بسیار خوب هستند اما باید توجه داشت که در حال حاضر ما در یک جنگ نرم قرار داریم و دشمنان به دنبال تغییر شیوه زندگی در کشور ما هستند و اعتقادات ما را هدف گرفته‌اند و زندگی غربی را ترویج می‌کنند. جنگ نرم هم‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مثل بمب شیمیایی است و عملکردی نامحسوس دارد اما اثرات خود را بعد‌ها نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ شبکه فارسی زبان راه اندازی و میلیارد‌ها دلار هزینه شده تا فرهنگ اسلامی- ایرانی مردم ما را تغییر دهند.

سردار کارگر تاکید کرد: ناجا ماموریت‌های مختلفی دارد و همانطور که فرمانده نیروی انتظامی هفته گذشته در مجلس از ماهواره به عنوان‌ام الفساد یاد کردند که واقعا هم حرف درستی است، چون وقتی که ماهواره وارد یک خانواده می‌شود بنیان آن دچار مشکل می‌شود. البته دوستان در صدا و سیما به دنبال تولید یک برنامه هستند تا آسیب‌های ماهواره را نشان دهند.

معاون اجتماعی ناجا در پایان ضمن تبریک روز سربازان گمنام امام زمان (ع) از همکاری‌های صمیمانه وزارت اطلاعات با نیروی انتظامی قدردانی کرد

راه درست و موثر ترویج حجاب چیست؟

مهر: یک عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه پوشش صحیح زن به معنای حفظ کرامت و عزت و شخصیت واقعی اوست گفت: اول بایستی در سایر امور موفق بشویم و بعد حجاب را جا بیندازیم. لنگیدن در امور دیگرمان امکان ترویج حجاب را از ما می‎گیرد.

دکتر "محمدعلی آذرشب" درمورد فلسفه حجاب در اسلام به خبرنگارمهر گفت: حجاب کلمه‏‎ای است که ما به کار می‎بریم. اصل قضیه حجاب در اسلام پوشش اسلامی است به معنایی که زن باید به گونه‏ای لباس بپوشد که به عنوان یک انسان و نه یک وسیله شهوترانی در جامعه مطرح شود. بین زن به عنوان مظهر یک انسان و زن به عنوان وسیله شهوترانی فرق زیادی است.

وی افزود: پوشش اسلامی به معنای این نیست که زیبایی زن پنهان شود، بلکه زیبایی زن در حضورش در اجتماع و فعالیت‎ها و اخلاق و خانه‎داری و تربیت فرزندان است. با توجه به عاطفه سرشاری که خداوند در زن نهاده می‏تواند این کارها را به نحو احسن انجام دهد. این بهترین تابلو و زیبایی زن است.

مشاور امور بین الملل وزیر ارشاد ادامه داد: متأسفانه درغرب به زن به عنوان وسیله شهوترانی می‎نگرند و به همین دلیل به برهنگی او تأکید می‎کنند که این بزرگترین لطمه به شخصیت زن است. مراکز فحشا در دوقرن اخیر در جهان بزرگترین توهین به جایگاه و شخصیت زن است.

استاد زبان وادبیات عرب دانشگاه تهران تصریح کرد: این همه ایرادهایی که از اسلام درمورد ارث و دیه در نابرابری زنا و مرد گرفته می‎شود چرا به این توهین بزرگی که به زن می‎شود اعتراض نمی‎کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزه ادبیات اعتراض غربی‎ها به حجاب را به جنبه‏های والای اسلام مربوط دانست و گفت: اسلام یک گفتمان فوق العاده قویی دارد که انسان‏ها خواه مرد یا زن را به کمال انسانی سوق می‎دهد. برای تربیت زن به سمت کمال تعالیم فوق العاده‏ای دارد.

آذرشب اظهارداشت: به نظرم اگر حجاب متناسب با فطرت انسانی در غرب مطرح شود به قدری درغرب گسترش می‎یابد که دیگر با آن نمی توان مخالفت کرد. بزرگترین قدرتی که اسلام دارد پوشش صحیح زن به معنای حفظ کرامت و عزت و شخصیت واقعی اوست که این بزرگترین تهاجم فرهنگی اسلام علیه غرب است و غرب از این هراس دارد.

وی درباره نتایج فردی و اجتماعی حجاب در جامعه هم گفت: نتیجه حجاب این است که انسان‏ها به سمت شناخت زیبایی واقعی خود می‏روند، زیرا شهوترانی بزرگترین مانع رسیدن انسان به سوی کمال است. اگر حجاب به معنای صحیحش در جامعه پیاده شود عظمت و زیبایی واقعی زن نمایان می‎شود و تعادل بین عقل و شهوت در جامعه برقرار می‎شود.

عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد راه درست ترویج حجاب هم اظهارداشت: اول با بیان فلسفه حجاب و معنای درست حجاب در جامعه است. بعد هم مسائل اجتماعی اسلام از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فکری و ... همه به هم گره خورده‏اند اگر می‎خواهیم درحجاب موفق باشیم اول بایستی در این امور موفق بشویم و بعد حجاب را جا بیندازیم. لنگیدن در سایر امور امکان ترویج حجاب را از ما می‎گیرد.

زنان بدحجاب چند ماه زندانی ميشوند؟

انتخاب: زنان بدحجاب و بي‌حجاب در صورتي كه در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به ۱۰ روز تا دو ماه حبس محکوم می شوند.

معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز گفت: بر اساس قانون، بي‌حجابي و بدحجابي جرم مشهود است و در اين زمينه با افراد خاطي برخورد مي‌شود.

 ولي‌الله فتاحي گفت: زنان بدحجاب و بي‌حجاب در صورتي كه در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به ۱۰ روز تا دو ماه حبس يا ۵۰ تا ۵۰۰ هزار ريال جزاي نقدي محكوم خواهند شد.

قانون عفاف و حجاب نمی تواند مشکلات را حل کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که باید برای اجرای قانون حجاب و عفاف ابتدا نیازهای اساسی مردم حل شود و سپس با فرهنگ سازی در این زمینه مردم را به سمت حجاب و عفاف سوق داد.

حجت السلام سید علی طاهری نماینده گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با شفاف با انتقاد از عملکرد دولت در اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: عملکرد دولت در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب مناسب نیست. باید ابتدا علت بد حجابی را پیدا کنیم و آنرا برطرف کنیم.

حجت السلام سید علی طاهری نماینده گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی

وی تصریح کرد: علت بد حجابی مربوط فرهنگ است باید ابتدا فرهنگ سازی مناسبی در مقوله عفاف و حجاب انجام شود چرا که با اجبار هیچ کاری پیش نمی رود. برخورد با افراد بد حجاب پاک کردن صورت مسئله است و مشکل جای دیگری است که باید آن را حل کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای انجام کارها به صورت فرهنگی باید یک جایگزین فرهنگی در نظر گرفته شود به طور مثال به جوانان میگویند اینطور لباس نپوش اما جایگزینی برای آن لباس ارائه نمی کنند.

وی با اشاره به قانون عفاف و حجاب،یاد آور شد: قانون عفاف و حجاب به این شکل نمی تواند مشکل را حل کند ما مشکلات بزرگتری داریم که می تواند منشا بد حجابی باشد. باید ابتدا مشکلات بزرگ را حل کرد و سپس به این مشکل پرداخت. برخی از مردم برای اعتراض به وضعیت اقتصادی خود می خواهند برخلاف راه دولت پیش بروند و دولت را در مقابل خود می بینند.

طاهری با بیان اینکه ابتدا باید نیازهای اساسی مردم را حل کرد و سپس به فکر مشکلات دیگر بود، اظهارداشت: ابتدا باید نیازهای اساسی مردم رفع شود و سپس به فکر امنیت اجتماعی و مشکلاتی از این قبیل بود. زمانیکه نیازمردم را حل نکردید چطور می توانید به مشکلات دیگر بپردازید؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر نیازهای اولیه تامین نشود نمی توان به نیازهای بعدی حتی نگاه کرد. باید توجه کرد که چرا در کشور مالزی مردم حجاب دارند اما در کشور ما به این شکل نیست در حالیکه هرگز در این کشور حجاب اجبار نبود اما در ما می خواهیم بازور حجاب را در فرهنگ جا بی اندازیم و این موضوع جواب نداده و نمی دهد. 

اخراج چند دانشجو به خاطر «بدحجابی» از دانشگاه تهران

گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ اين روزها كه بحث حجاب داغ است و از دور و بر زياد در اين مورد مي‌شنويم، با توجه به هدف گذاري خبرگزاري به سراغ دانشگاه ها و مسئولانش رفتيم تا حرف هايشان را در مورد وضعيت حجاب و راهكارهايشان را براي رفع بي حجابي بشنويم.
 
اين بار به سراغ دكتر سيف، معاون فرهنگي دانشگاه تهران رفتيم كه به قول خودشان تمام تلاششان را براي رفع اين موضوع انجام داده اند.
 
متن ذيل مصاحبه «خبرگزاري دانشجو» با معاون فرهنگي بزرگ ترين دانشگاه كشور است:
 
«خبرگزاري دانشجو» - دانشجویان عقیده دارند دانشگاه از نظر پوشش و حیا وضعیتی بحرانی دارد، اما مسئولان دانشگاه تهران از جمله دکتر رهبر و دکتر کلانتری نظری عکس این مطلب دارند و وضعیت فرهنگی دانشگاه را وخیم نمی بینند. نظر شما به عنوان معاونت فرهنگی دانشگاه تهران چیست؟

سيف:
اینکه بگوییم وضعیت بحرانی است، خیر، این طور نیست؛ بحران به زمانی اطلاق می شود که بدحجابی شایع شود. ما می پذیریم، درصدی از دانشجویان را داریم که مانکن هستند. ما این وضعیت را از بین 5000 دانشجو، یک درصد می دانیم؛ یعنی می شود 350 نفر که در چند دانشکده پخش هستند. ما در حال برخورد با این یک درصد هستیم، زمانی که من معاون فرهنگی شدم، وضعيت برخی دانشکده ها بحرانی بود. مثل دانشکده های هنر، علوم اجتماعی و مدیریت، به همين خاطر در این دانشکده ها دو خانم کارشناس محجبه گذاشتیم كه با افراد بدحجاب برخورد می کنند.

«خبرگزاري دانشجو» - این برخوردها به چه صورتی است؟

سيف: برخوردها به صورت تذکر است. به يك خانم بدحجاب تا پنج مرتبه تذکر می دهيم، بعد از پنج مرتبه خانواده را دعوت می کنیم و مشاوران امین نهاد رهبری با آنها صحبت می کنند. از خانواده می خواهیم تلاش کنند تا مشکل حل شود. اگر به بار بعدی رسید، او را به کمیته انضباطی دعوت می کنیم. اگر دیدیم اوضاع خیلی خراب است، می توانیم دانشجو را اخراج کنیم. بعضاً نیز این کار را کرده ایم. بسیاری را به صورت موقت محروم از تحصیل کردیم و بسیاری را نیز برای اخراج دائم پیشنهاد دادیم. یعنی ما از ارزش های اسلامی و ملی کوتاه نمی آییم.
بقیه در ادامه مطلب ...
ادامه نوشته

سری اول تصاویر و طرح های گرافیکی حجاب

سری اول

دختر ، زن ، حجاب

 

زن ، دختر ، حجاب

 

زن ، دختر ، حجاب

 

زن ، دختر ، حجاب

 

زن ، دختر ، حجاب

منتظر گشت ارشاد دریایی باشید

خبرآنلاین: در اجرای این طرح قرار است که با جرایمی نظیر بدحجابی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، سرقت و... که در سواحل ناامنی ایجاد کنند، برخورد شود.

در همین زمینه سرهنگ هوشنگ حسینی فرمانده دریابانی استان مازندران با تشریح اقدامات دریابانی پیرامون طرح دریا، به ایسنا گفت: در بحث سالم‌سازی دریا، تدبیر بر این شد که در کل استان عوامل دریابانی و انتظامی در مباحث مربوط به عفاف و حجاب، ناامنی، مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی و... در سطح دریا و ساحل با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه عوامل دریابانی با گشت‌های پیاده و سواره، بلندگو و سوت و سایر تجهیزات به مسافران هشدار می‌دهند، گفت: امسال مسئولیت بیشتر نقاط ساحل ۴۷۸ کیلومتری مازندران، بر عهده دریابانی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۱ طرح سالم‌سازی در سطح استان برگزار شد، افزود: امسال سیاست ما بر این است که این طرح‌ها را اضافه کنیم، چرا که اگر این طرح‌ها اضافه شوند، علاوه بر اینکه آمار غرق‌شدگان کاهش می‌یابد، آمار بدحجابی نیز کمتر خواهد شد.

فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به کارگیری نیروهای خودجوش و عوامل دریابانی در این طرح اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح دریا، نیروهای ما توجیه هستند و در مرحله اول به افراد هشدار داده و آنان را ارشاد می‌کنند و در صورتی که افراد توجیه نشوند، با آنان برخورد می‌شود.

جمع‌آوری چادرهای نصب‌شده در سواحل

حسینی با بیان اینکه مسافران حق ندارند در سواحل و محیط‌های غیرمجاز اقدام به نصب چادر کنند، اظهار کرد: بدون شک پلیس با این موارد برخورد کرده و این چادر‌ها را جمع‌آوری خواهد کرد.

وی با اشاره به ساماندهی شناور‌ها در سطح استان، خاطر نشان کرد: ما در بحث ساماندهی همه شناورهای تفریحی را شناسایی و برای آن‌ها کارت صادر کردیم.

فرمانده دریابانی استان مازندران ادامه داد: در همین راستا اداره بنادر و کشتیرانی استان را موظف کردیم نسبت به ایمنی همه شناور‌ها از جمله شناورهای تفریحی، نظر خود را اعلام و آن را برای ما ثبت کنند.

حسینی با اشاره به محدوده تردد شناور‌ها، اظهار کرد: شناورهای تفریحی تنها مجازند حداکثر دو مایل از ساحل دور شوند و اگر از این حد خارج شوند، ماموران دریابانی با آنان برخورد خواهند کرد.

اعلام رنگ‌بندی برای انواع شناور‌ها

وی با بیان اینکه شناور‌ها در سطح استان شناسایی و برای هر یک متناسب با کاربری که دارند رنگ مشخص تعریف شده اظهارکرد: اگر شناور‌ها مجوز لازم را نداشته باشند و اصول ایمنی را رعایت نکنند و همچنین رنگ مناسبی نداشته باشند، در‌‌ همان لحظه نسبت به توقیف آنان و هدایتشان به سمت پارکینگ اقدام خواهد شد.

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه برای شناورهای تفریحی رنگ زرد، شناورهای صیادی رنگ قرمز و شناورهای مسافربری رنگ آبی پیش‌بینی شده است به ایسنا گفت: جت‌اسکی‌ها نیز نیازی به رنگ ندارند، چرا که نوع آن‌ها مشخص است.

وی با بیان اینکه همه مسافران باید برای تفریح از شناورهای زرد رنگ و جت‌اسکی‌های دارای مجوز استفاده کنند، تصریح کرد: شناور‌ها و جت‌اسکی‌ها حق ندارند به محدوده طرح شنای بانوان نزدیک شوند، همچنین آنان باید جلیقه‌نجات، سوت، جی‌پی‌اس، کپسول اطفای حریق و... را به همراه داشته باشند.

حسینی با اشاره به مرگ‌ ده‌ها نفر در سال گذشته بر اثر شنا در منطقه ممنوعه در سطح استان، از مسافران خواست به توصیه‌های پلیس و دیگر متولیان طرح دریا گوش کنند و همچنین از استفاده از شناورهای غیرمجاز و تایید نشده خودداری کنند.

ممنوعیت پوشیدن تی شرت در دانشگاه

مهر: شورای فرهنگی دانشگاه رازی اعلام کرد:‌‌ همان طور که می‌دانید دانشجو و دانشگاهی بودن، نقش و الگویی است که رسالت مهم منطقی زیستن، منطقی رفتار نمودن و رعایت ارزشهای فرهنگی و متعالی را بر عهده دارد.

از آنجا که یک مولفه مهم در فرهنگ خودباوری رعایت پوشش ظاهری هر فرد در ارتباط با دیگران است، لذا در آغاز سال تحصیلی ۹۱-۹۲ دانشگاه رازی صمیمانه و مصرانه انتظار دارد دانشجویان گرامی در ایفای رسالت فرهنگی و پیامبر گونه خود در این راستا کوشا و از انتخاب پوشش‌هایی که ناخودآگاه منافی با این رسالت مهم است پرهیزکنند.
 
در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: پوشیدن شلوار تنگ و مانتوهای تنگ و آستین کوتاه و بالا‌تر از زانو جهت جهت خواهران محترم ممنوع و پوشش کامل موی سر الزامی است.
 
همچنین پوشیدن تی شرت و پیراهن‌های تنگ و آستین کوتاه (بالا‌تر از آرنج) و همچنین شلوارهای تنگ و چسبان جهت برادران محترم ممنوع است. لذا از شهریور ماه ۹۱، دانشگاه از ورود دانشجویانی که ضوابط فوق را رعایت نکنند جلوگیری به عمل می‌آورد.
 
شهریار همتی معاون فرهنگی دانشگاه رازی دراین باره گفت: توقع ما از دانشجویان این است که با پوشش معقول در دانشگاه ظاهر شوند.
 
وی با بیان اینکه پوشش دانشگاه باید با پوششی که دانشجو برای میهمانی انتخاب می‌کند متفاوت باشد خاطرنشان کرد: در مرحله اول به دانشجویانی که پوشش آن‌ها مشکل داشته باشد تذکر می‌دهیم و در مرحل بعدی اگر نیاز بود وی را به مشاوره دانشگاه معرفی می‌کنیم و جلوگیری از ورد دانشجو به دانشگاه در مرحله آخر است که البته به آن مرحله نمی‌رسد.

تصویب استفاده ازحجاب زنان فوتبالیست

فارس و به نقل از CBC: مجمع قانون گذار فوتبال به شکل رسمی استفاده از حجاب برای بازیکنان فوتبال زن مسلمان را پذیرفت. این تصمیم در حالی گرفته شده که فیفا استفاده از حجاب را از سال ۲۰۰۷ ممنوع اعلام کرده بود.
 
روز پنجشنبه مجمع بین المللی فوتبال تصمیم‌های اولیه در این مورد را گرفت و اعلام کرد استفاده از حجاب از نظر ایمنی و سلامتی هیچ ضرری ندارد.
 
چندی پیش مجمع قانون گذار ورزش تصمیم گرفت منع قانونی حجاب را حذف کند و به زنان مسلمان فوتبالیست این اجازه را بدهد که برای بازی از پوشش‌ مخصوص استفاده کنند. فیفا در این زمینه اعلام کرده که کمیته پزشکی فیفا ۲ مدل پوشش را مورد بررسی قرار داده است.
 
این بدان معنا خواهد بود که الهام سید جواد، طراح لباس ساکن مونترئال تا چندی دیگر می‌تواند لباس طراحی شده خود را بر تن همه بازیکنان مسلمان سراسر دنیا ببیند.

تاثیر 20 درصدی شبکه های اجتماعی بر پوشش بانوان

آخرین نظر سنجی ها بیانگر آن است که حدود 20 درصد خانمها و 10 درصد آقایان سبک پوشش خود را متاثر از مشاهده تصاویر مربوط به پوشش دیگر اعضای شبکه های اجتماعی اینترنتی انتخاب می کنند.

خبرگزاری فارس: تاثیر 20 درصدی شبکه های اجتماعی بر پوشش بانوان

به گزارش فارس، محمد صادق افراسیابی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در برنامه ی دو نیم ساعت شبکه خبر گفت: برخی افراد شبکه های اجتماعی اینترنتی را محلی برای افزایش صمیمیتها و کسب اخبار و اطلاعات مفید می دانند و برخی دیگر معتقدند شبکه های اجتماعی تصویر تاریکی است از توطئه ها و اقدامات تجاوزگرانه به محیط خصوصی افراد.

وی شبکه های اجتماعی اینترنتی را فضایی پر از فرصتها و تهدیدهای جدی خواند و تاکید کرد: همه نهادهای فرهنگی وظیفه دارند فرصتها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی را به خانواده ها، جوانان و نوجوانان معرفی کنند تا افراد ضمن استفاده از فرصت حضور در شبکه های اجتماعی تخصصی از آسیبهای شبکه های اجتماعی عمومی در امان بمانند.

افراسیابی تولید انیمیشن ها و آنونس های آموزنده توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را در همین راستا عنوان کرد و گفت: عرصه فرهنگ سازی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نیازمند همکاری همه دستگاه های فرهنگی نظام است و امیدواریم که با همکاری هر چه بیشتر سازمان صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش روز به روز شاهد مصونیت هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از آسیب شبکه های اجتماعی اینترنتی باشیم.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در پاسخ به سوال مجری برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی اینترنتی بر رفتار نوجوان و جوانان گفت: تحقیقی توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال های گذشته انجام شده است که بیانگر ارتباط میان عضویت در شبکه های اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی نوجوانان و جوانان است. به طوری که بسیاری از نوجوانان و جوانان 15 تا 18 ساله بیان کرده اند که عضویت در شبکه های اجتماعی اینترنتی باعث افزایش تاثیر پذیری آنها از دوستان اینترنتی و کاهش تاثیر گذاری خانواده ها شده است.

وی تلاش رسانه های بیگانه برای تشویق نوجوانان و جوانان به عضویت در شبکه های اجتماعی اینترنتی غربی را در راستای جنگ نرم عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: وقتی که بیشترین اعضای فیس بوک را جوانان و نوجوانان آمریکایی تشکیل می دهند نتیجه طبیعی این امر بر اساس نظریه مارپیچ سکوت الیزابت نئول نیومن و نظریه مدیریت اضطراب گادیکانست پذیرش سبک زندگی آمریکایی توسط نوجوانان و جوانان ایرانی است.

افراسیابی تاکید کرد: بر اساس نظریه مدیریت اضطراب گادیکانست زمانی که فردی عضو یک جامعه جدید می شود به صورت ناخودآگاه اضطرابی به او دست می دهد و فرد برای غلبه بر این اضطراب از سبک زندگی سایر اعضای جامعه جدید الگو می گیرد و سبک زندگی خود را با سبک زندگی آنها تطبیق می دهد تا بر اضطراب خود غلبه کند.

این مدرس دانشگاه افزود: آخرین نظر سنجی انجام شده در خصوص شبکه های اجتماعی اینترنتی بیانگر این است که حدود 20 درصد خانمها و 10 درصد آقایان اذعان کرده اند که سبک پوشش آنها از مشاهده تصاویر مربوط به پوشش دیگر اعضای شبکه های اجتماعی اینترنتی متاثر بوده است.

در این برنامه همچنین سرهنگ سید محسن میربهرسی معاون اجتماعی سابق پلیس فتا با بیان برخی از موارد سوء استفاده از شبکه های اجتماعی اینترنتی گفت: خانواده ها باید بدانند که عضویت فرزندان آنها در شبکه های اجتماعی اینترنتی می تواند با خطرات زیادی همراه باشد و عضویت در این جوامع اینترنتی حتما باید با نظارت خانواده ها همراه باشد.

برنامه دو نیم ساعت هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 20:30 با اجرای کاوه منگلی از شبکه جهانی خبر پخش می شود.

احمدی مقدم: اکثر مردم خواستار برخورد پلیس با بدحجابی نیستند

احمدی مقدم امروز در صحن علنی مجلس، موضوع برخورد با بدحجابی را دومین اولویت خواسته های مردم از پلیس دانست و مدعی شد که در نظرسنجی‌های نیروی انتظامی، ۴۹.۲ پاسخ‌دهندگان خواستار برخورد پلیس با «پوشش نامناسب و آرایش مفرط» شده‌اند. فرمانده ناجا در عین حال اشاره نکرد که حتی بر فرض صحت این نظرسنجی، نتایج آن بدین معناست که اکثریت ولو ضعیفی از مردم خواستار ورود پلیس به این ماجرا نیستند و یا لااقل چنین کاری را در اولویت نمی‌دانند.

احمدی مقدم و حجاب

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که بیش از ۴۹ درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند.

به گزارش کلمه، سردار احمدی مقدم امروز در صحن علنی مجلس، موضوع برخورد با بدحجابی را دومین اولویت خواسته های مردم از پلیس دانست و مدعی شد که در نظرسنجی‌های نیروی انتظامی، ۴۹.۲ پاسخ‌دهندگان خواستار برخورد پلیس با «پوشش نامناسب و آرایش مفرط» شده‌اند.

فرمانده ناجا در عین حال اشاره نکرد که حتی بر فرض صحت این نظرسنجی، نتایج آن بدین معناست که اکثریت ولو ضعیفی از مردم خواستار ورود پلیس به این ماجرا نیستند و یا لااقل چنین کاری را در اولویت نمی‌دانند.

آنچنان که خود احمدی مقدم نیز اعتراف کرده که مهمترین خواسته مردم از پلیس، برخورد با توزیع و مصرف مواد مخدر است؛ و البته وی پاسخ نداده که وقتی آمار میلیونی معتادان در کشور همچنان رو به افزایش است و از نهادهای مسئول هم هیچ کاری برای توقف این روند بر نیامده، دخالت پلیس در موضوعی که بر فرض صداقت فرمانده نیروی انتظامی، اولویت اول مردم نیست، چه وجهی دارد.

احمدی مقدم در عین حال ادعا کرد: تعداد کمی از شهروندان به رفتار ماموران در طرح امنیت اخلاقی انتقاد دارند، مقاومتها در برابر اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی بسیار محدود شده است و همواره شاهد افزایش رضایت عمومی با اجرای این طرح هستیم.

وی در جلسه امروز مجلس که به بررسی موضوع حجاب و عفاف و امنیت اخلاقی و اجتماعی اختصاص یافته بود، همچنین از کاهش ۳۰ درصدی کشف مشروبات الکلی خبر داد، حال آنکه وزارت بهداشت به تازگی از گسترش شدید مصرف مشروبات الکلی آمار داده است.

فرمانده نیروی انتظامی در عین حال برخلاف تمام واقعیت های مشهود مردم، ادعا کرد که احساس ناامنی از سال ۸۴ به بعد همواره در حال کاهش و احساس امنیت رو به افزایش بوده است!

وی همچنین در شرایطی که صفحات حوادث روزنامه ها پر از اخبار قتل، تجاوز و حوادث وحشتناک نشان دهنده التهاب اجتماعی است، مدعی شد که پلیس تمام جرایم را مهار کرده و فقط سرقت قطعات خودرو باقی مانده است.

واکنش به ‌‌بدحجابی‌ زن ‌شاه ‌در حرم

آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی یزدی، متولد ۱۲۹۲هجری قمری، ادبیات و سطوح را نزد مرحوم آقا سیدعلی مدرس لب جندقی خواند، آن‌گاه به نجف اشرف رفت و نزد مرحوم سیدمحمدکاظم یزدی «صاحب عروه» و آخوند ملامحمدکاظم خراسانی «صاحب کفایه» و عالم ربانی آقا سیداحمد کربلایی تلمذ کرد و پس از آن به ایران و قم آمد، وی از کسانی بود که از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری خواست، قم را مرکز علوم دینی قرار دهد، هر چند که آیت الله بافقی در این راه قدم‌های زیادی برداشت.

وی بسیار غیور و آمر به معروف و ناهی از منکر بود، در زمان رضاخان پهلوی به خاطر امر به معروف و نهی از منکر که نسبت به برخی از بستگان او انجام داده بود، مورد هتک و ضرب قرار گرفت و به شهرری تبعید شد تا سال ۱۳۶۵ هجری قمری در آنجا بود و در جمادی الاولی همین سال در شهرری از دنیا رفت و جنازه او را به قم آوردند و نزدیک قبر مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری دفن کردند.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در کتاب «اسلام مجسم» صفحه ۳۱۷ به شرح این ماجرا پرداخته است که در ادامه می‌آید:

روز جمعه ۲۷ رمضان ۱۳۴۶ قمری مطابق ۱۳۰۶ شمسی، ساعاتی پیش از تحویل سال ۱۳۰۷ شمسی، زوّار بسیاری از نقاط مختلف، طبق معمول هر ساله به سوی شهر قم روی آورده بودند تا هنگام تحویل سال در کنار مرقد مطهر کریمه اهل بیت عصمت حضرت معصومه علیها‌السلام باشند.

به قدری جمعیت و ازدحام در صحن و حرم و رواق‌ها بود که جای سوزن انداختن نبود، اعضای خانواده رضاخان از جمله، همسرش (مادر محمد رضا) به قم آمده و در غرفه بالای ایوان آیینه بدون حجاب (سر و صورت باز) نشسته بودند و این موضوع به طوری جلب نظر می‌کرد که صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شد و بسیاری می‌گفتند: اگر از مردم شرم نمی‌کنند، دست کم از حضرت معصومه (س) شرم کنند و بالاخره، صدای اعتراض مردم کم کم اوج گرفت.

سید ناظم واعظ: آهای خانم‌ها یا خود را بپوشانید یا فوراً از اینجا بروید

بقیه در ادامه مطلب ...

 

ادامه نوشته

اجباری در زمینه پوشش مردم نیست!

ایسنا): خبرنگاری از سخنگوی دستگاه قضایی پرسید با توجه به اینکه فصل گرما در پیش‌ رو است و با پوشش‌های خاصی در سطح شهر مواجه هستیم آیا قوه قضاییه تدبیر خاصی را مدنظر دارد و یا سیاستی را برای برخورد با پوشش‌ها در سطح جامعه در نظر دارد یا خیر؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: اولا بخصوص در فصل تابستان، خود مردم و خود آقایان و خانم‌ها باید رعایت کنند و پوششی داشته باشند که مناسب جمهوری اسلامی و مطابق با موازین شرعی است. این مساله‌ای نیست که به آن‌ها اجبار شود و با زور باشد، مگر در مواردی که کسانی باشند که این موضوع را رعایت نمی‌کنند که باز هم بهتر است به مردم در حد تذکر به عنوان امر به معروف گفته شود.

وی با بیان اینکه ناهنجاری‌های عدم رعایت حجاب، مردم را اذیت می‌کند، تصریح کرد: در مواردی که جرمی آشکار است ضابطان قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با آن برخورد کنند. ما ۲۶ دستگاه داریم که هر کدام وظایفی دارند. کلیه دستگاه‌ها اعم از صدا و سیما، رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد، حوزه‌ها و سازمان تبلیغات وظایفی را بر عهده دارند و همه دستگاه‌ها باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و قوه قضاییه هم باید از برخورد نیروی انتظامی و ماموران اجرا در جرایم آشکار حمایت کنند البته نیروی انتظامی هم باید ضوابط لازم را در برخورد با این جرایم رعایت کند.

اگر حجاب آزاد شود

در هر جامعه حوادثی رخ میدهد که به حوادث دیگر منتهی میشود سپس در نسل های بعدی این حوادث در ذهن ما دیگر رخ نمی دهد زیرا آن حودث قبلی ما را تربیت کرده وما به آن عادت کردیم ذهن ما بر اساس آن شکل گرفته و دیگر حادثه ای احساس نمیکنیم در حالی آن حوادث در حال رخ دادن است ولی در ذهن ماوجود ندارد یکی از این حوادث میتواند عریان گرایی باشد اگر جامعه به سمت عریان گرایی رود ابتدا آمار تجاوزهای جنسی و روابط آزاد بالا میرود تجاوزهای جنسی می تواند با برگزاری مراسم های شبانه کمی کاهش پیدا کند ولی جلوی آن را نمیتواند بگیرد سپس افراد جامعه آستانه تحریک پذیریشان افزایش پیدا میکند یعنی عریانی برایشان عادی میشود دوباره این آمار به حالت تعادل خودش در این شرایط می رسد چون دیگر این نیاز در بیرون خانواده برطرف میشود 



طلاقهای آن جامعه افزایش میابد نکته این است که در ابتدا هم آمار طلاقها افزایش میابند ولی افزایش آمار تجاوز جنسی و روابط آزاد قابل مشهودتر است باز هم آمار طلاق ها به نقطه تعادل خودش نسبت به شرایط جدید میرسد و به دلیل اینکه جامعه در یک فرایند بوده فشارهای این فرایندها بر دوش افراد است و هم به دلیل فطری بودن خانواده باید آمار طلاق به تعادل خودش برسد اما دیگر مفهوم خانواده عوض شده است یعنی فرایند بعد از طلاق عوض شدن مفهوم خانواده است این عوض شدن مفهوم در هر جامعه میتواند به هر شکلی باشد اما نقطه مشترک آنها کم شدن اهمیت آن است ما در جامعه بر اساس قوانین منفعت طلبانه با یکدیگر برخورد میکنیم یعنی قوانینی که فقط جنبه مادی و شخصی دارند حالا هم مفهوم خانواده عوض شده و فقط آن قوانین بر ما حاکم است انسان راهی ندارد جز عوض کردن مفهوم انسانیت
دومین مسئله این است که درسته جامعه به تعادل جنسی رسیده اما مفهوم واهمیت خانواده کم شده و قطعا عمر خانواده ها کم میشود و دیگر جایی پایدار برای پاسخ این نیاز وجود ندارد و دائما انسانها به فکر جذب جنس مخالف خود میباشند یعنی فضای محبت جامعه جنسی میشود هر کس به جنس مخالف خود توجه میکند محبت یک احساس واحدی است که نباید به شرط هایی مانند پول آسایش جنس آغشته شود و گرنه محبت در نسل بعدی یک امر قراردادی بین انسانها تبدیل میشود و دومین استدلالی که میشود اورد این است که انسان خاصیت عادت دارد وقتی در طول روز به محبت جنسی عادت کند دیگر محبت خالص را به کسی نخواهد کرد امروزه در اروپا میبینیم که یکی از معضلات خود را بی توجهی به یکدیگر بیان میکنند که میشنویم که فردی در حال غرق شدن بود و کسی به ان کمک نکرد و در مناطق مرفه تهران کسی کس دیگر میکشت و همه نگاه میکردند
حجاب با پیشرفت مادی رابطه مستقیمی ندارد بلکه تعادل جنسی جامعه با پیشرفت مادی رابطه مستقیم دارد برای اینکه حجاب با پیشرفت رابطه مستقیمی برقرار کند باید پارامتر های دیگری هم باشند یعنی پیشرفت یک جامعه بر اساس رعایت هنجارهای ارزشی خود است که پیشرفت به وجود میاورد
طبق قانون جذب انسان اگر فکر بدی کند جهان هستی طوری عمل میکند که اتفاقات بد به سویش جذب میشوند اگر چه به نحوه بیان این قانون نقد وارد است اما به هر حال دارد یک واقعیت بیان میکند وان این است که اگر جامعه مستعد افکار بد باشد به همان اندازه مستعد اتفاقات بد است که شاید رابطه جامعه ای تهی از ارزشها وبلایای طبیعی کمی توجیه کند اما در بیان این جزئیات هنوز هم عاجز هستیم
حجاب یک شرط لازم نه کافی برای داشتن جامعه ای سالم است
حجاب جامعه یک پتانسیل انسانیت است اگر فردی در جامعه عریان زندگی کند متوجه چیزی نخواهد شد مگر اینکه بخواهد به مراتب بالاتر انسانیت برسد

چگونگی رفع معضل«بدحجابی»از نگاه سردار

مهر: رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: در جامعه ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده چراکه اعمال آن را تنها در مسئله حجاب می دانند. مطالبی والاتر از حجاب مد نظر است که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد و اگر این مسائل حل شود موضوع حجاب نیز در جامعه رعایت می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمد رضا نقدی عنوان کرد: مطالبی والاتر از حجاب مد نظر است که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد و اگر این مسائل حل شود موضوع حجاب نیز در جامعه رعایت می شود.
سردار نقدی

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در مسائلی چون منکرات سیاسی و ایستادگی در برابر نظام و ولایت و نیز انحرافات فکری و گرایش به مکاتب و عرفانهای کاذب در الویت قرار دارد.

سردار نقدی افزود: منکرات اقتصادی چون روی آوردن به رشوه و ربا، اعتقاد باطل، تشخیص نادرست دین و همه آنها از مسائلی است که باید به موقع امر به معروف و نهی از منکر کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه خداوند انسان را موجودی خلق کرده که اگر میکروبی به بدنش وارد شود تمام سیستم انسان برای دفع کردن آن فعال می شود، عنوان کرد: اگر میکروبی وارد جامعه شود باید تمام افراد جامعه وارد عمل شوند تا با دفع آن جامعه زنده بماند.

به گفته وی برای هدایت کسانی که دچار منکر می شوند باید تمام مردم بسیجی گونه وارد عمل شوند و با رفتارهایی که قرآن و ائمه اطهار پیشنهاد دارد به اصلاح آنها کمک کنند.

نقدی همچنین با اشاره به افزایش تعداد بسیجیان در کشور بیان کرد: در تمام صنوف هر کدام با تشکیل شعبه ای جذب بسیج شده اند و برنامه های خود را با فرهنگ بسیجی جلو می برند.