زنانی که «چشمانی زیبا» دارند، چشمان خود را بپوشانند !!!!!!

به نقل از روزنامه دیلی میل، دولت محافظه‌کار عربستان سعودی اعلام کرده که این حق را دارد تا زنان را از نشان دادن «چشمان اغوا کننده‌شان» در مکان‌های عمومی بازدارد.!!!

نقاب ، حجاب ، چادر عربی ، پوشیه

یک سخنگوی کمیته امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی اظهار داشت: پیشنهاد این مساله برای ثبت قانونی ارائه شده است.

این در حالی است که زنان عربستانی در برخی مناطق مجبور به پوشاندن صورت‌های خود در مکان‌های عمومی هستند.

یک وب سایت خبری گزارش داد: این طرح پیشنهادی پس از آن ارائه شده که یکی از اعضای این کمیته هنگامی که در یک خیابان رفت وآمد می‌کرده، شیفته چشمان یک زن شده و پس از آن درگیری‌هایی به وجود آمده است.

این زن همراه با همسر خود در حال پیاده‌روی در خیابان بوده و در نهایت پس از درگیری یکی از دستان وی با دو ضربه چاقو مجروح شده است.

کمیته امر به معروف و نهی از منکر عربستان قبلا نیز چندین بار متهم به اقداماتی در نقض حقوق بشر شده بود.

این کمیته که در سال ۱۹۴۰ تاسیس شده وظیفه دارد تا بر حفظ احکام در مکان‌های عمومی در عربستان نظارت داشته باشد.

سال ۲۰۰۲ این کمیته اجازه خروج دانش آموزان دختر یک مدرسه را در شهر مکه که دچار آتش‌سوزی شده بود به دلیل عدم رعایت حجاب از سوی دانش‌آموزان، نداد. این تصمیم سبب شد که تلفات این آتش‌سوزی تا ۱۵ نفر افزایش پیدا کند.

زنان عربستانی همچنین از رانندگی محروم هستند و نمی‌توانند بدون اجازه مردان خود سفر کنند.

ماه سپتامبر یک زن عربستانی به جرم سرپیچی کردن از قانون ممنوعیت رانندگی به ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد اما تصمیم پادشاه عربستان موجب عفو این زن گردید.

پادشاه عربستان در ماه سپتامبر اعلام کرد که زنان برای نخستین بار در انتخابات محلی سال ۲۰۱۵ این حق را خواهند داشت که رای دهند و کاندیدا شوند.

منبع: ایسن

صدا و سیما به دنبال تخریب حریم عفاف و حجاب

اکثر مردم و مسئولان کشور بر این موضوع تأکید دارند که چادر حجاب برتر است اما سال‌هاست که این اعتقاد در ذهن‌ها رنگ باخته و در سایه تناقض میان گفتار مسئولان با رفتارشان شأن چادر در جامعه در حال کمرنگ شدن است و در این میان انگشت اتهام بیشتر به سوی سینمای اسلامی سال‌های پس از انقلاب و رسانه ملی نشانه رفته است، به گونه‌ای که سینما و رسانه ملی متهمان اصلی شکسته شدن حریم عفاف در جامعه به شمار می‌روند.

آرو و لوگو صدا و سیما ، حجاب

مشاهده روابط دوستانه میان دختر و پسر و شوخی‌های بدون حد و مرز زن و مرد نامحرم با یکدیگر در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی برای مخاطب به یک امر عادی تبدیل شده است به گونه‌ای که ارزش‌ها تحت تأثیر این نوع از برنامه‌ها در حال تغییر هستند یعنی ارتباط دوستانه دختر و پسر و شکسته شدن حریم عفاف در روابط میان زن و مرد به موضوعی قابل قبول در میان خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است.

سینما در تخریب حجاب و عفاف کمر همت را سفت بسته و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. در سال‌های پیش از انقلاب وضع نامناسب سینما و ارتباط نادرست میان زن و مرد در فیلم‌ها بر هیچ کس پوشیده نبود اما با پیروزی انقلاب اسلامی سینمای کشور دچار تحول شد و در راستای تولید آثار فاخر و ارزشمند حرکت کرد.

پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی سینمای ایران که عنوان «اسلامی» را با خود به یدک می‌کشد، از مسیر اصلی خود دچار انحراف شد و با نفوذ برخی افراد به داخل سینما متأسفانه شاهد وضع اسف‌بار آن هستیم؛ به گونه‌ای که تخریب چادر در سینما به یک روال طبیعی تبدیل شده است.

از سینما باید گذشت چرا که با وضعیت در پیش گرفته به سینمای هالیوود شباهت بیشتری دارد اما انتظارها از رسانه ملی بسیار بیشتر از سینماست؛ در صدا و سیما به شدت سینما شاهد تخریب چادر نیستیم اما مشکلی که رسانه ملی با آن درگیر است، عدم وجود عفاف در برخی از برنامه‌های تولیدی است؛ به گونه‌ای که برخی مجریان با پوشش مناسب مقابل دوربین حضور می‌یابند اما رفتارشان به هیچ عنوان متناسب با نوع پوششان نیست.

در برنامه‌های رادیو نیز شوخی میان مجریان زن و مرد به یک روال طبیعی تبدیل شده است به گونه‌ای که حریم میان مرد و زن برای برخی مجریان رادیو معنایی نداشته و گاه با شوخی‌های خارج از عرف به کمرنگ شدن عفاف در جامعه دامن می‌زنند.

حضرت امام خمینی (ره) درباره اهمیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌فرماید: «صدا و سیما باید دانشگاهی عمومی برای هدایت و تربیت مردم باشد یعنی دانشگاهی که در سطح کشور گسترده است و باید به اندازه‌ای که می‌شود، از آن استفاده کرد. رادیو و تلویزیون، بنگاهی است که از تمام رسانه‌های گروهی مهم‌تر است و تقریباً در تمام دهات و شهرستان‌ها عمومی شده است. رادیو و تلویزیون باید اصلاح و متحول شود.»

از صدا و سیما که باید به عنوان یک دانشگاه عمومی فعالیت کند، انتظار می‌رود تا با تولید برنامه‌های مناسب به حفظ عفت در جامعه کمک کند اما هم‌اکنون وضعیت دیگری در صدا و سیما حاکم است و برخی از فیلم‌ها و برنامه‌ها به ویژه تولیدات رادیویی به وضوح عفاف را زیر پا می‌گذارند یعنی شوخی‌های بیش از حد مجریان با یکدیگر که عمدتاً با هدف شاد اجرا کردن برنامه صورت می‌گیرد، ارزش‌های متفاوتی را به جامعه منتقل می‌کند.

به جرئت می‌توان گفت رادیو، تلویزیون و سینما در حال رواج عرف و ارزش‌های جدیدی به جامعه هستند که با ارزش‌های مقبول گذشته به شدت در تضاد است.

دست از سر «حجاب و عفاف» برداریم!

اگر بفهمید قرار است توی این پُست دربارهٔ «حجاب و عفاف» بنویسم، چقدر طول می‌کشد تا این صفحه را ببندید؟ سه سوت؟ چند ثانیه؟ بعد از یک اسکرول کلی؟ یا بعد از خواندن کل مطلب؟

من باشم احتمالاً به احترام نویسنده یک اسکرول می‌کنم و بعد می‌بندم. راحت‌تر بگویم؛ من ِ چادری ِ طرفدار حجاب، آلرژی پیدا کرده‌ام به عبارت «حجاب و عفاف» از بس که هر کسی از راه رسید شعار حجاب و عفاف داد و «طرح».

گشت ارشاد ، حجاب و عفاف ، دست از سر حجاب بردار

و از بس که در پس ِ کارهای سطحی ِ کارشناسی نشده، آدم‌ها را زده کرده‌ایم نسبت به حجاب؛ توی کاریکاتورهای‌مان بدحجابان را شیطانی و آتشین، و چادری‌ها را فرشته‌سان کشیدیم؛ شاخه‌گل دست خوش‌حجاب‌ها دادیم و آن‌ها را آدم‌تر از بدحجابان فرض کردیم و با مأمورین نیروی انتظامی به استقبال بدحجاب‌ها رفتیم…

هر وقت بحثِ کار کردن روی حجاب و عفاف می‌شد، خودم را کنار می‌کشیدم. می‌گفتم این‌طوری نمی‌شود. شروع کار باید با یک تحقیق میدانی علمی باشد. شالودهٔ کار باید نتایج یک آسیب‌شناسی علمی و درست و درمان باشد. با کاریکاتور و شعر و داستان و وبلاگِ حجاب و عفافی نمی‌شود فرهنگ‌سازی کرد. نه که نشودها؛ کار عمیق و وسیعی نمی‌شود کرد؛ تأثیرگذاری‌ش آن‌طور که باید، ماندگار نیست. مخاطبِ این طور چیزها اغلب کسانی هستند که به حجاب معتقدند، نه آن‌ها که گروه هدف ما هستند.


کار فرهنگی اتیکت ندارد

کار فرهنگی یک حرکت زیر پوستی است. یواشکی باید به مخاطبت خوراک بدهی، نه که بسته‌بندی کنی و رویش اتیکت بزنی «بستهٔ حجاب و عفاف» و تقدیمش کنی! کار فرهنگی اگر لو برود نصف بیشتر اثر خودش را از دست می‌دهد.

بقیه در ادامه مطلب ....

به نقل از وب کوثرانه

ادامه نوشته

تیپولوژی مدرن

استاد حضور و غیابش را کرده بود که رسیدم. اولین صندلی خالی‌ای که دیدم، بنا کردم به نشستن. چادر را از سرم برداشتم و روی پشتی صندلی گذاشتم. داشتم کتاب را از کیفم بیرون می‌آوردم که کناردستی‌ام با کنجکاوی خاصی پرسید: «تو چرا اینقدر محجبه‌ای؟»

دست‌کم ده جلسه هم‌کلاس بودیم و انگار اولین بار بود که می‌دید چادر سرم می‌کنم.

برای اینکه از سؤالش مطمئن شوم، از او که خانم حدوداً چهل ساله‌ای بود، پرسیدم: «چی؟» اشاره‌ای به چادرم کرد و گفت: «تو چرا این‌قدر محجبه‌ای؟ برای جای خاصی کار می‌کنی؟» نگاهی به چادر و روسری رنگی‌ام انداختم. لبخندی زدم و گفتم: «نه؛ مگه فقط کارمندا محجبه هستن؟» گفت: «اونایی که یه جایی مسئولیتی، چیزی دارن این‌جوری حجاب می‌گیرن»! خندیدم، دستم را روی دستش گذاشتم و گفتم: «اولین باره همچین چیزی می‌شنوم».

مداد را از کیفم بیرون آوردم. دوباره پرسید: «کجایی هستی؟ لاری نیستی؟» این‌بار لبخندم رنگ تعجب گرفته بود. گفتم: «نه». باز برای اطمینان پرسید: «لاری؟ جنوبی؟ بوشهری؟» فکر کردم لابد چقدر حیا کرده که نگفته شهرستانی یا دهاتی!

گفتم: «اصلاً تو این شهرایی که می‌گی، آشنا هم ندارم!»

کتاب را باز کردم. هنوز داشت با خودش فکر می‌کرد. برای سومین بار پرسید: «دانشجویی؟» گفتم: «تقریباً درسمُ تموم کرده‌م». پرسید: «چی خوندی؟». وقتی پاسخ را با «ارشد ِ علوم قرآنی» دادم، انگار جوابش را گرفته بود، سرش را تکان داد، لبخندی زد و گفت: «آآآآهان!»

به نقل از وب کوثرانه

کشف حجاب دختران لب دریا

سفرهای فرهنگی و زیارتی دانشجویان به سوریه ولبنان تحت عنوان “الرحیل” که از مرداد ماه سال جاری آغاز گردیده، متاسفانه با حواشی و اتفاقات ناگواری همراه بوده است.

گذشته از تاخیرهای پیاپی پروازها، خاموش بودن موبایل رابطها تا چند ساعت قبل از پرواز و عدم دسترسی دانشجویان به شخصی که سئوالات ضروری خود را از وی بپرسند، چیزی که بیش از همه این موارد باعث تاسف و تاثر گردیده است؛ سوء استفاده برخی از دختران دانشجو از عدم نظارت صحیح بر این سفرها و لاابالی گری و کشف حجاب آنان در انظار عمومی می باشد.

دختران با حجاب ، حجاب دریا ، سواحل لبنان

این در حالی است که مسئولین مربوطه، دلیل برگزاری این سفرهای به ظاهر فرهنگی و زیارتی به سوریه و لبنان را ، لزوم افزایش فضای معنوی در دانشگاهها عنوان کرده اند و درباره اهداف خود از برگزاری اینگونه سفرها تصریح کرده اند:

« اجرای این سفرها بعنوان یک سفر فرهنگی، زیارتی، سیاحتی با الهام از تجربۀ موفق عمره در بعد اجرایی و فرهنگی و محتوایی با استقرار ستاد مستقر در ایران و سوریه،از مردادماه ۸۹ آغاز و با تجربه جمعی از مدیران زبده حج و زیارت در عمرۀ دانشگاهیان کار اعزام، برنامه ریزی و هماهنگی را عهده دار هستند.»

در سفر کاروان اعزامی دانشگاهیان در ۹ بهمن به سوریه و لبنان، علی رغم ادعای های مسئولین مربوطه، عمده دغدغه متولیان این سفرها برنامه های رفاهی و تفریحی دانشجویان بوده است و جز زیارت مختصری در سوریه هیچ برنامه فرهنگی و معنوی در این سفرها صورت نگرفته است و برخی دختران جوان و دانشجو با بدترین پوشش و بعضا بدون حجاب در انظار عمومی و در خیابانهای سوریه و لبنان و لب دریای مدیترانه به هرزگی و لاابالی گری پرداختند و هیچ گونه نظارت و امر و نهی در این کاروانها صورت نگرفت که این امر باعث انزجار و عصبانیت عموم دانشجویان متعهد و متدین گردید.

حال سئوال مردم و خانواده ها از مسئولین مربوطه این است که آیا معاونت فرهنگی – اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی و همچنین معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که متولیان برنامه ریزی و برگزاری این سفرهای فرهنگی و زیارتی هستند، چه اقدامات موثری را جهت برپایی هر چه بهتر این اعزامات انجام داده اند تا اینگونه سفرها علاوه بر به همراه داشتن بار معنوی و فرهنگی مناسب برای دانشجویان اعزامی، مایه خیر و برکت و رشد و افزایش فضای معنوی دانشگاهها گردد؟ آیا صرف گزارش کمیت اعزامها دردی از دانشجویان و دانشگاههای ما حل خواهد کرد؟ با توجه به اتفاقات صورت گرفته چه تدابیری برای رفع این معضلات اندیشه شده است؟ آیا اعزام هایی به این گستردگی و با چنین مخاطبانی، تنها باید به رابط هماهنگی پروازها و محل استراحت اکتفا شود؟

چه لزومی دارد که مسئولین ما در سفرهای که به نام زیارتی برای قشر فهیم دانشجو صورت می گیرد بازدید از مناطقی را در برنامه قرار دهند که خود به خود زمینه گناه و فساد را برای عده ای کم مایه فراهم آورد؟

به هر حال جا دارد تا مسئولین محترم دولت دهم که انصافا در گسترش فضای معنوی و فرهگنی کشور تلاشهای مضاعفی داشته اند، پیگیر جدی این مسائل شوند و با متخلفان اصلی برخورد جدی گردد تا اینگونه با آرمانهای دانشجویان بازی نشود و در نحوه گزینش افراد اعزامی و نوع برنامه های این سفرها زیارتی و فرهنگی تجدید نظر کنند تا بیش از این حرمت دانشجو و دانشگاه توسط عده ای دانشجو نما شکسته نشود و ارمغان این سفرها برای بانوان بی قید و بند، هرزگی و گستاخی بیشتر و برای دانشجویان متعهد، عذاب روحی و روانی نگردد.

گفتنی است همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که در سایت رسمی این سفرهای دانشجویی چنین آمده است: «به خاطر داشته باشید شما نماینده کشور ایران هستید. حفظ شئونات اسلامی در طول سفر الزامی است و ستاد سوریه و لبنان دانشگاهیان موظف است در صورت عدم رعایت شئونات به زائرین عزیز تذکر و در صورت صلاحدید ضمن گزارش به حراست وزارت خانه مربوطه، زائر را در اولین فرصت به ایران بازگرداند.»

منبع: تابناک

قربانیان مد

مد، اشاعه سریع کالا یا گرایش یک رفتار در میان افراد جامعه است و به دلیل رابطه مستقیمی که با حس تنوع‌طلبی دارد، در میان نوجوانان و جوانان بیشتر دیده می‌شود و هر از گاهی مانند سیلی عظیم جامعه را  فرا می‌گیرد و پس از مدتی کوتاه تغییر می‌کند.

در حقیقت همه ما با کلمه مد و مدگرایی آشنا هستیم به طوری که درهنگام برخورد با طیف وسیعی از مردم جملات و برداشت‌های متفاوت و متنوعی را در رابطه با این نوع کلمه شنیده‌ایم، گروهی از افراد با شنیدن این کلمه ذهنشان به افکار منفی کشانده می‌شود و دسته‌ای نیز که عموما متعلق به طبقات مرفه جامعه و یا نوجوان و جوان هستند در برابر این واژه مفهوم زیبا بودن در ذهنشان مجسم می‌شود.

مد گرایی در دختران ، حجاب زنان ، مد در حجاب

قربانیان مد

امروزه تنها با مدتی قدم زدن در کوچه و خیابان، با چهره‌ی برخی از مردان که به شکل شیطان پرست‌ها و فرقه‌های منحرف خود را آرایش کرده و یا زنان و دخترانی که از شدت رنگ و لعاب‌های عروسکی مانند یک ماسک از صورت خود استفاده می‌کنند مواجهه‌ایم.

گویا دیگر این نحوه آرایش و پوشش در میان تعدادی از دختران و پسران عادی شده و انگار در نظر دارند به رقابت با نمونه‌های غربی برخیزند.و درحقیقت این‌ها قربانیان مد و مدگرایی شده‌اند و هر روز بیش‌تر در این مسیر غرق می‌شوند.

ادامه نوشته

کاهش سن بلوغ دختران

رییس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت از کاهش سن بلوغ دختران کشور خبر داد.

دکتر گلایل اردلان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در دختران کشور، پیش از این سن بلوغ دختران ۸/۱۳سال بود اما اکنون به ۶۵/۱۲ یعنی حدود یک سال کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش یک سال از سن بلوغ دختران کشور، عمدتا آموزش‌های باروری را ایجاب می‌کند تا از سنین پایین‌تر آموزش‌های لازم در این زمینه به دختران ارایه شود؛ چرا که هر چه سن بلوغ پایین‌تر باشد اختلالات رفتاری در رابطه با جنس مخالف و یا همجنس بیشتر می‌شود. درمجموع لازم است به منظور محافظت از برخی خطرات، این اطلاعات در سن پایین‌تر به دختران ارایه شود.

به گفته رییس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، چاقی و کاهش فعالیت فیزیکی علت عمده کاهش سن بلوغ در دختران کشور است.

وی گفت: هنوز سن بلوغ پسران کشور مورد بررسی قرار نگرفته است

با حجابان بی حیا

به گزارش چارقد، ارتباطات غیر کلامی” وجه مهمی از ارتباطات انسانی است. بر خلاف پندار عمومی ارتباط‌گران که در آن وجه کلامی ارتباط از اهمیت و اولویت بالاتری برخوردار است، دانش ارتباط‌شناسی و ذهنیت متخصصین این عرصه، وجه غیرکلامی ارتباط را جدّی‌تر و با اهمیت‌تر از وجه کلامی می‌شناسد.

الف نوشت: اعتبار والای ارتباطات غیر کلامی‌در نزد ارتباط‌شناسان برآمده از چند علت عمده است:

الف) برآوردها نشان می‌دهد که حداقل ۸۰ درصد پیام‌های رد و بدل شده میان افراد یک جامعه از طریق ارتباطات غیر کلامی و حداکثر ۲۰درصد از طریق ارتباطات کلامی مبادله می‌شود. از این جهت ارتباط غیر کلامی، طفیلی ارتباط کلامی نیست و بلکه خود، به تنهایی، اثر یک پیام را می‌رساند. ۲- بررسی‌ها نشان می‌دهد که در موقعیت‌هایی که پیام‌های کلامی و غیر کلامی یک فرد متعارض به نظر می‌رسد، دریافت‌کنندگان پیام بیشتر به وجوه غیر کلامی ارتباط اعتماد و اتکا می‌کنند. زیرا هر ارتباط‌گر معمولی به خوبی می‌داند که پنهان‌کردن و نیز وانمود کردن نشانه‌های غیر کلامی بسیار دشوارتر از پنهان نمودن نشانه‌های کلامی است.

ب) گونه شناسی “ارتباطات غیر کلامی” یکی از مباحث جذاب و دقیق در دانش ارتباط‌شناسی است. ارتباط‌شناسان حداقل هشت‌ گونه ارتباط غیر کلامی را شناسایی کرده‌اند که برخی از آنها مثل “زبان بدن” خود به شعب گوناگونی تقسیم می‌شود. این دسته‌بندی‌های علمی دقیق به مراتب از ذهنیت عمومی ارتباط‌گران در خصوص انواع ارتباطات غیرکلامی توسعه‌یافته‌تر است. عموم ارتباطگران علی‌رغم بهره‌برداری از دامنه گسترده و متنوع روابط غیر کلامی اما همواره به وسعت مکانیزم‌های غیر کلامی خود، خودآگاه نیستند.

ج)”زبان بدن” مهم‌ترین گونه ارتباطات غیرکلامی است که خود شامل حداقل ۶ مقوله دیگر می‌شود. این مقولات که در چارچوب ارتباط‌شناسی هر کدام ذیل یک عنوانی تخصصی و علمی شناخته می‌شوند عبارتند از:

۱- تماثیل(Emblems)؛ مثل زبان اشاره مورد استفاده ناشنوایان، ژست‌های مورد استفاده کارکنان پشت صحنه تلویزیون و علامت‌هایی که بین دو شناگر در آب ردّ و بدل می‌شود.

۲- مصوّرها(ILLUSTVATORS)؛ حرکات اندام بدن همراه گفتار هستند که برای کمک به توصیف آنچه که گفته می‌شود و دنبال نمودن جهت گفتار مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً هنگامی که به “علی” می‌گوییم: از در برو بیرون، با دست به سوی درب اشاره می‌کنیم.

۳- نمایش‌های عاطفی (affect displays)؛ ژست‌های چهرهای که احساسات و عواطفی نظیر غم با شادی را نشان می‌دهند ابرو و پلک را بالا و پایین انداختن، نمونه‌هایی از نمایش‌های عاطفی هستند.

۴- تعدیل‌گرها(Adaptors)؛ حرکاتی که همراه با احساس خستگی و بی‌حوصلگی بروز می‌کنند: انگشت روی میز زدن و پا بر روی زمین کوبیدن به هنگام انتظار بیش از حد برای رسیدن طرف ملاقات و نمونه‌هایی از آن دست.

۵- منظم‌کننده(Regulators)؛ سر تکان دادن؛ حرکات چشم و تغییرات بدنی همه منظم‌کننده‌هایی هستند که برای تشویق به جهت انجام دادن یا بازداشتن از کاری استفاده می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب ...

به نقل از وبلاگ گنجینه حجاب و عفاف

ادامه نوشته

در پاسخ به کسانی که بحث « سختی حجاب » برای خانوم ها رو مطرح میکنند!

حجاب ، وقار ، چادر ، دختران با حجاب

تحمل سختی و مشقت جزئی از جریان زندگی هر انسانی است. (نابرده رنج، گنج میسر نمی شود). اگر رعایت حجاب دارای سختی هایی باشه انجام واجباتی نظیر نماز، روزه ،حج، جهاد و ... هم راحت و آسان نیست هر کدام سختی هایی به همراه خودش داره.

آیا از خواب ناز سحرگاه برخاستن ، وضو گرفتن و نماز خواندن رنج و سختی نداره؟  آیا در گرمای طاقت فرسای تابستان روزه گرفتن و تشنگی، گرسنگی رو تحمل کردن خستگی و زحمت نداره؟

در مورد حجاب هم تحمل این زحمت و سختی در مقابل آثار و برکاتی که خداوند قرار داده و از همه مهمتر خوشنودی خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار ناچیز و چه بسا شیرن و گواراست.

این رو هم نباید فراموش کرد کسانی که از حجاب گریزانند و عواقب بدی که در اثر بی حجابی و انحرافات اخلاقی دچار میشند و موحب از هم پاشیدن کانون خانواده و... میشه بسیار فراتر از سختی های ظاهری حجاب است. و از این بالاتر رنج و عذاب الهی در جهنم، اصلا قابل مقایسه با این زحمات نیست!

در رابطه با این بحث، آیه 216 سوره بقره رو می آورم : (عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون)؛ " چه بسا چیزی را دوست نداشته باشید، حال آنکه خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است و خدا می داند و شما نمی دانید" 

رویانیان: دوچرخه ویژه زنان طراحی می‌كنیم

به گزارش ایسنا، محمد رویانیان، رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت كشور  با اشاره به عزم دولت برای توسعه حمل و نقل پاك از طریق دوچرخه سواری، از طراحی دوچرخه ویژه زنان خبر داد و افزود: این دوچرخه كه در دست طراحی است، دارای ویژگی‌های لازم برای حفاظت از زنان و رعایت شئونات لازم خواهد بود.

وی البته زمان دقیق تولید این دوچرخه را اعلام نكرد، اما گفت: هنوز امكان استفاده زنان از دوچرخه در حمل و نقل شهری وجود ندارد.

در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عدم استفاده زنان از دوچرخه در سطح شهر تاكید شده

در همین رابطه، كبری خزعلی ـ رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان ـ با بیان اینكه این شورا بر اساس سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی حركت می كند، تاكید كرده بود: در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عدم استفاده زنان از دوچرخه در سطح شهر تاكید شده است.

وی در خصوص اینكه آیا موضوع استفاده زنان از دوچرخه در سطح شهر به منظور بررسی در دستور كار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان قرار دارد یا خیر، گفته بود كه این موضوع جزو شرح وظایف شورا نیست، بلكه باید تقاضای آن از سوی نهاد پیشنهاد دهنده، به شورای فرهنگی، اجتماعی زنان برسد تا پس از بررسی، نظرات اعضا را دریافت و در این رابطه اعلام نظر كنیم.

چادر مخصوص بازیگران دوخته می‌شود

 ۳۵ مدل چادری که در کارگروه مد و لباس به تصویب رسیده است می تواند به عنوان لباس هنرمندان تلویزیون استفاده شود زیرا تمامی نقش های اول و دوم خانم در سرالت ها چادر به سر دارند."
این پیشنهاد سلیحی، نماینده صدا و سیما در نشست کارگروه مد و لباس بود که مورد تائید افراد حاضر در جلسه قرار گرفت.
به گزارش مهر، کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور سید محمد حسینی وزیر ارشاد، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد، عیسی کشاورز سرپرست کمیته مد و لباس، علیرضا افشار قائم مقام وزیر کشور و فاطمه رهبر عضو فراکسیون زنان مجلس و نمایندگانی از آموزش و پرورش، صدا و سیما و اصناف برگزار شد.
در این نشست سلیحی نماینده صدا و سیما با بیان اینکه باید راهکارهایی برای ترویج مدهای مصوب اندیشیده شود، گفت: " ۳۵ مدل چادری که در کارگروه مد و لباس به تصویب رسیده است می تواند به عنوان لباس هنرمندان تلویزیون استفاده شود زیرا تمامی نقش های اول و دوم خانم در سریالها چادر به سر دارند " که پیشنهاد وی مورد استقبال کارگروه قرار گرفت.
همچنین معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه فراخوان نمایشگاه مانتو در روزنامه ها و تلویزیون اعلام شده است، گفت: از مدل های منتخب برای تولید انبوه حمایت می شود.
شاه آبادی از تدوین آیین نامه های جشنواره بین المللی مد و لباس خبر داد و گفت: همان طور که در ایام پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره های سینمایی و هنری دیگری برگزار می شود از این پس جشنواره مد و لباس نیز پس از تصویب در کارگروه، برگزار می شود تا انگیزه فعالان این عرصه تقویت شود.
وی ادامه داد: ما تاکنون در عرصه بین المللی وارد رقابت نشده ایم و فرصت مناسبی برای طراحان ماست تا طرح های خود را در عرصه بین الملللی به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه این حجم مدل جدید مانتو کمتر در نمایشگاههای دیگر دنیا عرضه می شود، گفت: " تنوع مدل ها نشان از عطش جامعه دارد."
شاه آبادی با اشاره به فعالیت نمایشگاه چادر که در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار شد، گفت:" ۳۵ مدل چادر در این نمایشگاه مصوب شد که ژورنالی با مشخصات فنی و نحوه دوخت منتشر می شود تا این طرح ها در سایر استانها نیز مورد استفاده قرار گیرند."
انتشار ژورنال چادر در حاشیه نمایشگاه مانتو، برگزاری جشنواره ملی مد‌ و لباس فجر در بهمن ماه، واگذاری نمایشگاههای مد به بخش خصوصی و تصویب ۳۵ مدل چادر از مهمترین تصمیمات جلسه روز دوشنبه کارگروه ساماندهی مد و لباس بود

خانه‌هاي بي‌حجاب

 
خانه های بی حجاب + آشپزخانه اپن
تا همین چند سال پیش خانه هایمان قدیمی بود، اُپن نداشت، مبل نداشت، ال سی دی نداشت، آیفون تصویری نداشت اما یک چیزهای دیگری داشت که من واقعا آن ها را به خانه های امروزمان ترجیح و یا شاید هم ترجیه میدادم.
 
خانه های امروزمان دیگر ایرانی نیستند.آن حجب و  حیای خانه ایرانی را ندارند .همه چیز یکجا جلوی چشم همه است .آشپزخانه اپن شده است و در و پیکر ندارد و کامل از پذیرایی دیده میشود. خانم خانه دیگر هیچ آزادی عملی در آن ندارد . آشپزخانه باید تمام و کمال در اختیار خانم باشد اما به لطف سبک های تقلید شده غربی، خانم باید حواسش هم به حجابش باشد، هم به این  که به اعصاب خودش مسلط باشد در برخورد با آقای خانه وقتی که هی می آید داخل آشپزخانه و در کارهای خانم دخالت میکند !
 
از همه شما خوانندگان معذرت میخواهم اما سرویس بهداشتی هم دقیقا وسط خانه است. روزهای اول که مادربزرگم آمده بود خانه مان مدام غر می زد که این چه وضع خانه است. آن روزها نمیفهمیدم یعنی چه، اما امروز میفهمم. خب راست می گوید یعنی چه ؟!
 
حالا کاش فقط داخل  خانه از همه جا دید داشت در واحد ما که باز باشد تا انتهای اتاق خواب از واحد روبرویی دیده می شود.
 
خانه های قدیمی را یادتان می آید ؟! اصلا همه قسمت هایش تفکیک شده بود. اندرونی و بیرونی داشت آشپزخانه که اصلا قسمت جدایی بود .به قول یک کارشناس هر جزش نشات گرفته از حیای ایرانی و اسلامی بود. من هم از همان خانه ها دلم می خواهد.
 
از همان ها که وقتی وارد خانه می شوی، همان لحظه اول با آن سر و وضع با مهمان خانه روبرو نمی شوی. می توانی بروی داخل اتاق خودت و اگر حوصله مهمان را داشتی به خدمتشان برسیدی.
 
من همان خانه های قدیمی را می خواهم با یک حیاط و چند درخت و یک حوض کوچک وسط حیاط. دلم یک اتاق می خواهد با یک پنجره چوبی که باز شود به همان حیاط. یک تخت هم بگذاریم توی حیاط تا عصرها رویش بساط چایی پهن کنیم، اونم چایی دارچین با اسانس گل سرخ