قرائتی: بي‌حجابی با بخشنامه حل نمي‌شود

رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه درس معارف اسلامي به صورت موثر در دانشگاه‌ها ارائه نمي‌شود، گفت: بايد براي هر رشته تحصيلي يك درس معارف خاص تدريس شود.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در پنجاهمين گردهمايي مشترك معاونان دانشجويي و فرهنگي اجتماعي دانشگاه‌هاي كشور، با بيان اينكه كارهاي فرهنگي نبايد كارهاي پوستري و لوستري باشد، اظهار كرد: برخي از دانشجويان در مسائل مذهبي بسيار آگاهند كه بايد خط ويژه‌اي براي آنها ايجاد كرد و آنان را به جامعه بهتر شناساند.

رييس ستاد اقامه نماز با بيان اينكه مشكل دانشجوي دختر بي‌حجاب با بخشنامه رفع نمي‌شود، اظهار كرد: بايد شخصي در دانشگاه او را توجيه كند كه بي‌حجابي او باعث ضرر علمي به ساير دانشجويان مي‌شود.

جزئیات پژوهش ملی پوشش و حجاب زنان ایران

چندی پیش پژوهش ملی"پوشش و حجاب زنان ایران" رونمایی شد. پژوهشی که نقطه پایانی است بر قضاوتهای متفاوت و متضاد در مورد وضعیت حجاب در کشور. جزئیات این پژوهش ملی در گفتگو با مدیرکل دفتر برنامه ریزی پژوهشهای کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی تشریح شد.

چندی پیش از پژوهش ملی «پوشش و حجاب زنان ایران» رونمایی شد. در این پژوهش به پوشش و حجاب در کل کشور پرداخته شده است. دکترعلیرضا فروغی رئیس مرکز پژوهشهای اجتماعی دین سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورای سیاست‌گذاری در خصوص لزوم این پژوهش ملی می گوید: برای آن که بحثهای ذهنی و سلیقه ای در زمینه حجاب خاتمه یابد باید داده های مستندی از متن واقعیت اجتماعی استخراج تا از مدیریتهای عاطفی پرهیز شود. در این پژوهش موفق شدیم تمام داده های واقعی را حتی از دل روستاهای ایران به دست بیاوریم. با او در رابطه با جزئیات این پژوهش و روند شکل گیری آن به گفتگو نشسته ایم:

چگونه "پژوهش ملی حجاب زنان ایران" شکل گرفت؟

- دکتر سید علی‌رضا فروغی :در حدود سال 1384 پژوهشی را با عنوان نگرش زنان نسبت به انواع پوششهای رایج انجام دادیم. این پژوهش در شهر تهران انجام شد و در آن ما بیشتر بحث نگرش‌سنجی را دنبال می کردیم. در ادامه پژوهشهای این حوزه، در سال 1387 با تکمیل پرسش‌نامه‌ سال 1384 در پنج مرکز استان (اصفهان، تبریز، تهران، قم و اهواز) با نمونه‌ مجموعاً سه هزار عدد این پژوهش را ترتیب دادیم و خروجی این پژوهش در مجموع در یک گزارش کل و 5 مجلد استانی به تفکیک گزارشهای این پنج شهر ارائه شد. انجام این دو پژوهش در سالهای 1384 و 1387 کم‌کم این آمادگی را ایجاد کرد تا بتوانیم «پژوهش ملی پوشش و حجاب زنان ایران» را در سطح کشور و به طور سراسری (هم شهری و هم روستایی) انجام بدهیم.مقدمات این پژوهش در سال 1389 شروع شد. جمع‌آوری اطلاعات داده های پژوهش در دی ماه و بهمن ماه در سراسر کشور انجام شد. بعد از این، ابتدا گزارش اولیه‌ پژوهش آمد و در اختیار ناظر پژوهش قرار گرفت. در دو مرحله ناظر پژوهش انتقاداتی را درباره‌ی پژوهش ارائه کردند و در نهایت، گزارش این پژوهش در اواخر تابستان به صورت نهایی آماده شد و منتظر بودیم که در یک فرصت مناسب از این پژوهش رونمایی کنیم.

*این گزارش‌ها پس از انتشار در اختیار چه نهادهایی قرار می‌گیرد؟

- این گزارشها در ابتدا در اختیار مدیریت ارشد سازمان، معاونان و دفاتر استانی قرار خواهد گرفت که این پژوهش به آن‌ها ارتباط دارد. همچنین در اختیار دستگاههای حاکمیتی مثل دفتر مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهشهای مجلس، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و دینی کشور قرار می‌گیرد. این پژوهش‌ها این امکان را فراهم می‌کند که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع اصلی در حوزه‌ مدیریت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه‌ی فرهنگ با تکیه بر این پژوهش‌ها، سیاست‌ها، اقدامات برنامه‌ای مشخصی را سازمان‌دهی کند.

بقیه در ادامه مطلب ...

 

ادامه نوشته

دفاع جالب ملکه هلند از حجاب + عکس

ملکه هلند انتقاد افراط گرایان راستگرا از وی درباره داشتن حجاب در بازدید از اماکن دینی در امارات و عمان را رد کرد و این انتقادات را " مهمل " توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری هلند، " بئاتریکس" ملکه هلند در هنگام دیدار از اماکن مقدس دینی در کشورهای امارات و عمان، روسری بسته بود.

"خرت فیلدرز" رهبر حزب ضداسلامی "آزادی" در هلند  پیش از این در پارلمان این کشور به شدت  از بستن روسری و داشتن توسط حجاب ملکه هلند انتقاد کرده بود.



"یوری روزنتال" وزیر خارجه هلند هم گفت که داشتن حجاب توسط ملکه به نشانه احترام به سنت های اسلامی در دو کشور عمان و امارات صورت گرفت.

ملکه هلند در سفر به این دو کشور عربی ساحل خلیج فارس، ویلیام الکساندر ولیعهد و عروسش ماکسیما را همراه داشت.

بئاتریکس هلند یا ملکه "بئاتریکس ویلهلمینا آرمگارد" متولد ۱۹۳۸ پس از درگذشت مادرش ملکه یولیانا در ۱۹۸۰ به راس قدرت در هلند رسید.




اجبار کشف حجاب بزرگ‌ترین اشتباه رضا خان بود

۷۶سال پیش رضا خان دستور کشف حجاب را رسما اجرایی کرد. بخشنامهٔ کشف حجاب جهت تصویب رضاشاه در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۱۴ از طرف رئیس‌الوزرا به دربار فرستاده شد تا در آغاز دی‌ماه فرمان اجرای غیر رسمی قانون کشف حجاب به تمام ولایات ایران ارسال شود.

 سرانجام رضا شاه در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ طی جشن فارغ‌التحصیلی دختران بی‌حجاب در دانشسرای مقدماتی رسماً از قانون کشف حجاب رونمایی کرد.

رضا شاه پس از تنها سفر خارجی‌اش به ترکیه در ۱۲ خرداد ۱۳۱۳، تحت تأثیر اقدامات غرب‌گرایانه آتاتورک قرار گرفت. وی که که شدیداً تحت تأثیر بی‌حجابی زنان ترکیه قرار گرفته بود، بعد از این سفر تجددگرایی را در مخالفت با حجابی دید که فرهنگ مردم ایران بود.


جشن کشف حجاب در قم


بدین منظور و برای رسمیت یافتن کشف حجاب، قانون اتحاد شکل البسه و تبدیل کلاه در چهار ماده و هشت تبصره در جلسه ۶ دی ۱۳۰۷ و در سومین سال پادشاهی رضاخان ـ دوره هفتم قانونگذاری مجلس شورای ملی ـ به تصویب رسید و در ۱۷ دی ماه رسما اجرا شد امّا اجرای این قانون با مقاومت‌ گسترده‌ای در تهران و چند شهر دیگر روبرو شد و روحانیون نیز پیشتاز این مخالفت‌ها بودند.

داریوش شهبازی، تاریخ‌نگارو پژوهش گر تاریخ تهران معتقد است رضا شاه اشتباه بزرگی با اجرایی کردن قانون کشف حجاب مرتکب شده است.

به گفته وی، از گذشته تا کنون ۳ مساله اساسی با هویت ایرانی عجین شده است که جدا سازی و حذف آن‌ها اشتباه است. شهبازی در توضیح این ۳ مساله به شفاف، گفت: مساله اول که با هویت ایرانی عجین شده است، تاریخ ایران باستان و فرهنگ باستانی ایران است چرا که علاوه بر مردم ایران؛ جهانیان نیز همواره بر تمدن چند هزار ساله ایرانی تاکید دارند و در این دوره مفاخرو بنیه بزرگ فرهنگی داریم که نمی‌توان آن را کنار گذاشت.

این تاریخ نگار ادامه داد: مساله دوم، مسلمان شدن ایرانیان و عجین شدن اسلام با گوشت و خون مردم ایران است که از دوران صفویه به بعد پر رنگ‌تر شده است. این دوران از تاریخ برای ایران بسیار سرنوشت ساز بوده و اسلام را با هویت ایرانی پیوند داده است که این پیوند به هیچ وجهه گسستنی نیست و تلاش برای جدا کردن اسلام از ایران قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر حکومتی که بخواهد تاریخ باستان و تاریخ اسلام را کنار بگذارد به گواه تاریخ کشورمحکوم به عدم موفقیت است و پاک کردن این دو مورد به خصوص اسلام اشتباه است.

شهبازی با تاکید بر عدم نفی نفوذ فرهنگ غرب در جوامع سنتی دنیا افزود: مساله سوم که در ۲۰۰ سال اخیر مطرح شده است، مساله برخورد تمدن غرب با تمدن اسلامی –ایرانی است. از دوره آغاز انقلاب صنعتی ودوره ناصرالدین شاه که پدیده انقلاب صنعتی با فلسفه جدید و فلاسفه‌ای چون هگل وارد جوامع دیگردنیا شد، برخورد فرهنگ‌ها به نسبت شرایط هر جامعه تاثیرگذار بود و نمی‌توان این مساله را نیز نادیده گرفت.

این پژوهشگر تاریخ تصریح کرد: بنابراین من معتقدم که رضا شاه در آن برهه از تاریخ با اجبار کشف حجاب و قانون کشیدن چادر از سر زنان اشتباه بزرگی مرتکب شد چرا که تاریخ نشان داده اجبارهای از این نوع به نتیجه نخواهند رسید و باعث برانگیختگی افکار عمومی خواهند شد.

گفتنی است، تشکیل جمعیت بیداری نسوان ـ دی ۱۳۰۵ـ ترویج دکلته و منع چادر از سوی ملکه، حضور خانواده سلطنتی با وضع زننده در قم ـ نوروز ۱۳۰۶ -، مسافرت امان‌الله خان افغان به همراه همسرش ثریا به ایران ـ خرداد ۱۳۰۷ـ و حضور تعدادی از زنان افغانی همراه آن‌ها که در میهمانی‌ها حجاب را رعایت نمی‌کردند و در بازگشت به افغانستان نیز با لباس و کلاه اروپایی از شهرهای ایران عبور می‌کردند، از نشانه‌های گرایش دربار رضاخان به کشف حجاب بود که سرانجام باعث تصویب و اجرا شدن این قانون شد و بسیاری از زنان معترض را عملا خانه نشین کرد و از حضور در اجتماع باز داشت.

آیت‌ الله قمی، آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری، آیت‌الله سید یونس اردبیلی، آیت‌الله سید محمد تقی خوانساری، آیت‌الله حجت کوه‌کمره‌ای و آیت‌الله میرزا محمد آقازاده از جمله مراجع وعلمای سر‌شناس بودند که نسبت به اقدامات رضاخان در ترویج بی‌حجابی شدیداً اعتراض کردند. بسیاری از علما و روحانیون نیز در اعتراض به کشف حجاب تبعید شدند

رستورانی مختص بانوان محجبه + تصاویر

در روزهایی که شجاعت چنین کاری را در خودم مشاهده نمی‌کنم، پیدا شده است مردی که با افتتاح روستورانی مخصوص خانواده‌های محجبه، جامه عمل بر شعار من و تو دوخته است. مردی که در رستورانش به راستی از پذیرفتن بانوان بی‌حجاب معذور است. حاجی علی برهانیان مدیر مجتمع فرهنگی دشت بهشت (دهکده سلامت) از اعتقاداتش می‌گوید. از اعتقاداتی که منو تو سنگشان را بر سینه می‌زنیم و او بی‌هیچ ادعایی بدان‌ها عمل می‌کند.

مطمئنا شما نیز بار‌ها و بار‌ها مشابه این تصویر را در اماکن عمومی مشاهده کرده‌اید. اما کمتر کسی می‌شود که بر سر اعتقاداتش بایستد و به راستی از پذیرفتن بانوان بدحجاب معذور باشد.

در این زمانه که پول حرف اول و آخر را می‌زند و ایمان ما آدم‌ها سست شده است و به امدادهای غیبی خداوند متعال اعتقادی نداریم، مطمئنا نصب چنین تابلوهایی فقط از سر ترس از اماکن بر ورودی مغازه‌هایمان است و لاغیر.



بنده در مورد شخصیت خودم صحبت می‌کنم و به محضر هیچکدام از مخاطبان عزیز جسارت نمی‌کنم. اما وقتی کمی فکر می‌کنم و خود را به جای عزیزان فروشنده و اقشار مختلف کاسب قرار می‌دهم، شاید من نیز از ورطه عمل خارج می‌شدم و پا به عرصه شعار می‌نهادم.

اما در همین روزهایی که شجاعت چنین کاری را در خودم مشاهده نمی‌کنم، پیدا شده است مردی که با افتتاح روستورانی مخصوص خانواده‌های محجبه، جامه عمل بر شعار من و تو دوخته است.

مردی که در رستورانش به راستی از پذیرفتن بانوان بی‌حجاب معذور است.

تلویزیون بی حجاب

عفاف، منظومه ای از احکام و اخلاقیات است که نظام روابط جنسی را براساس آموزه های دین، در کلیت و جزئیت زندگی شهروندان مسلمان جاری می کند. ازدواج دائم و موقت، عدم نگاه به نامحرم، حجاب زن، پوشش مناسب مرد، عدم اختلاط بین نامحرمان و ... از جمله این احکام است.

تفقه در این آموزه ها، ما را به دو نکته سوق می دهد: 1. ارتباط حداقلی بین نامحرمان (در صورت لزوم)، 2. تسهیل ازدواج دائم و ازدواج موقت،


یعنی از یک طرف ارضاء رابطه جنسی در چهارچوب مشخص ازدواج دائم و موقت، که برای هرکدام احکامی وجود دارد، و از طرف دیگر به حداقل رساندن رابطه و صحبت با نامحرم.

در مورد اینکه هنوز نتوانسته ایم شرایط ازدواج دائم و موقت را در کشور تسهیل کنیم و سیاستگذاری مشخصی در مورد حداقل ازدواج موقت داشته باشیم چیزی نمی گویم و هرگونه انتقادی را قبول دارم، هرچند بسیاری از این انتقادها را متوجه خانواده ها، والدین و آداب و رسوم دست و پاگیر می دانم، نه صرفا مسئولین.

و اما در مورد دوم یعنی به حداقل رساندن رابطه با نامحرم؛

1. وزارت آموزش عالی طرحی جهت تفکیک جنسیتی کلاس های دانشگاه بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی داشت که مورد هجمه قرار گرفت و ... سَلَّمنا.

2. فیلترینگ اینترنت و قانون مبارزه با ماهواره هم اثر چندانی نداشته، اما تورو بخدا تا قبل از بالا بردن تولید رسانه ای پاک این قانون ها رو حذف نکنید.

3. برخی مشاغل و ادارات، زن و مرد قاطی در هم، بطوری که یکبار شوخی هایشان جوری بود خیال کردم همه به هم محرم اند. حالا از خصوصی چه انتظار در ادارات دولتی وامصیبتا...

4. مطبوعات و سینما هم بی خیال که مدل ها در صفحه اول و روی پرده رژه می روند.

5. و اما رسانه فخیمه ملی ... وااسفاه



در این شب ها شاهد یک برنامه از شبکه دو سیما با نام «جمع ما» با اجرای زنده خانم آزاده نامداری هستیم. اصلا لازم نیست که از شما سوال کنم آیا اجرای این خانم با آموزه های فقهی اسلام مطابقت دارد یا نه؟ چون دارم با چشم خودم می بینم، شاید بگویید از نگاهی مردانه می بینم، خوب، از خانم ها هم پرسیدم، تازه ایشان ظرافت هایی از بی حیایی در این برنامه برایم گزارش دادند که اجمالا به این نکات اشاره می کنم:


1. تحرک هیجانی مجری: دست ها، چهره، تکان خوردن بر صندلی

2. خنده های مکرر مجری

3. استفاده از رنگ های محرک یکدست در روسری و مانتو

4. خیره شدن به چهره مردهای مهمان

5. ....

اساسا ظرفیت شهرت سازی افراد در رسانه های تصویری و بخصوص تلویزیون بشدت بالاست، و آیا مسئولین صدا و سیما متوجه هستند که چه کسی از طریق آنتن دولتی در حال مشهور شدن است؟؟(وبگاه طرفداران آزاده)

و اما شبکه یک هم از گردونه پرداختن به مسائل و آسیب های جنسی موجود در کشور با ساخت و پخش سریال «تا ثریا» عقب نمانده و با طرح گرایشات جنسی نوجوانان عرصه را خالی نگذاشته است. هرچند این سریال قصد جهت دادن به این گرایشات از رابطه جنسی به رابطه صرفا دوستی را دارد اما متاسفانه عوامل تولیدکننده غافل از یک انسان شناسی و دین شناسی درست هستند.

اگر خدا انسان را خلق کرده، پس خداوند انسان را با تمام گرایشات و نیازهایش می شناسد و دستورات دینی را برای جهت دادن به همین گرایشات و پاسخ به همین نیازها قرار داده، چرا شما از خود اجتهاد می کنید؟ اساسا در اسلام رابطه دوستی بین دو نامحرم نداریم. اساسا اسلام از هرگونه رابطه خارج از موارد ضروری بین نامحرمان نهی می کند... این دستور صریح دین است. «وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ذَلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ...»[1](احزاب/53)، در تفاسیر آمده است که این، یعنی برخورد حداقلی؛ پیامبر گرامی اسلام چهار چیز را سبب مردن قلب، که محل توجه انسان به خداست، می داند که یکی از آنها زیاد معاشرت کردن با زنان از طرف مردان است: «وَ قَالَ أَرْبَعٌ يُمِتْنَ الْقَلْبَ ...وَ كَثْرَةُ مُثَافَنَةِ النِّسَاءِ يَعْنِي مُحَادَثَتَهُنَّ وَ...‏»(طبرسی، 1385ق: 256)
 
دلایلی که تولیدکنندگان سینمایی و سریال ها برای پرداختن به موضوعات جنسی دارند را مرور می کنیم:

- این ها واقعیت های جامعه است و ما هنرمندان وظیفه داریم برای مردم نشان دهیم!

- این ها آسیب های جامعه ماست و ما هنرمندان در قبال افکار عمومی مسئولیت داریم!

- با نمایش این آسیب ها خانواده ها و جوانان را از ورود به چنین مهلکه هایی بیمه می کنیم!

- با نمایش این آسیب ها به مسئولین هشدار می دهیم تا از خواب غفلت بیدار شوند!

- دوست داریم عقده های درونی خود را خالی کنیم .... همینه که هست

ببخشید تفاوت فیلم که یک اثر هنری است با کار خبرنگاری و اطلاع رسانی در چیست؟ آیا هنرمندان می خواهند کار مطبوعاتی کنند؟؟!!

وقتی وضع رسانه ملی اینگونه است، حال والدین برای تربیت جنسی فرزندانشان چه کنند؟ آموزش و پرورش چه برنامه ای می تواند داشته باشد، در حالیکه شبها همه رشته ها پنبه می شود؟ وعاظ بر منابر چه بگویند؟ آموزش عالی چه کند؟ .... البته رسانه ملی قصد دارد شفاف سازی کند و پرده ها را بالا ببرد، حالا دعا کنیم که خداوند توفیقشان دهد یا کمرشان را ...

....................

[1] هنگاميكه چيزي از وسايل زندگي را (به عنوان عاريت) از آنان (همسران پيامبر) مي خواهيد از پشت پرده بخواهيد، اين كار براي پاكي دلهاي شما و آنان بهتر است

شكايت مهمانداران مصري به خاطر حجاب

پايگاه خبري «الوفد» گزارش داد؛ شركت هواپيمايي مصر به مهمانداران اين شركت پوشش موسوم به «فرعوني» را پيشنهاد داد كه با مخالفت آنان مواجه شد. براساس اين گزارش طي شش ماه اخير 65 مهماندار خواستار استفاده از پوشش اسلامي شده اند. گفتني است، ماه گذشته نيز مهمانداران مصري با حمل پلاكاردهايي نسبت به اينكه مجبورند پيش از شروع كار، حجابشان را بردارند، اعتراض كردند و خواستار حق قانوني و شرعي خود شدند.

مهماندار هماپیمایی مصر ، حجاب ، چادر

وقتي افراط گرايي مکمل تهاجم فرهنگي مي شود!

حجاب امروز در کشور ما به يک مسئله ي پيچيده و تقريبا غير قابل حل براي مسولان تبديل شده.به راستي چرا ما امروز به جايي رسيديم که براي حفظ حجاب بايد متوصل به جبر بشويم مانن اجباري بودن چادر در بعضي از سازمان هاي دولتي و دانشگاه ها

فلسفه حجاب:

براي شکافتن عواملي که در طي اين سالها به ريشه زدن بد حجابي در کشور کمک کردند بهتر است ابتدا با فلسفه ي حجاب اشنا شويم. دو اصل مهم و برتر حجاب يک اين است که شخص با حجاب از تعارض و مزاحمت افراد در امان مي ماند  "بعد شخصي" و دوم اينکه جامعه درگير فساد و بي بند و باري نمي شود."بعد اجتماعي"

افراد با حجاب معمولا افرادي با اعتماد به نفس بالا همراه با آرامش دروني و عزت نفس هستند اما سوال اين است که وقتي حجاب اين قدر داراي ارزش هاي خوب و متعالي است، پس چرا بعضي ها آن رو ناديده ميگيرند؟

همه ي ما ميدانيم که تهاجم فرهنگي يکي از پايه هاي نابودي حجاب در بين جوانان ماست، اما چيزي که اصلا به آن توجه نمي شود و اغلب هم سهم زيادي در بي حجابي دارد، موضوعي است که من آن را "تهاجم ناخواسته ي داخلي" نام گذاشتم.


وقتي افراط گرايي مکمل تهاجم فرهنگي مي شود!

 قرآن کريم و امامان معصوم ما ميزان حجاب را براي ما مشخص کردند. در قرآن خطاب به پيامبر آمده:" اي پيامبر! به زوج ها و دخترانت و همچنين زنان مومن بگو پوشش هاي خود را به خود نزديک سازند". همچنين در آيه هاي ديگري آمده "اي پيامبر به زنان و دخترانت بگو روسري هايشان را بر سر و گربيان خود بياندازند". علاوه بر آن امام کاظم(ع) در پاسخ سوال برادرش که پرسيده بود ديدن چه مقدار از بدن زن نا محرم جايز است، فرمود: صورت و دست ها تا مچ. در حديث هاي ديگر امامان معصوم هم حد حجاب به خوبي مشخص شده که همان گردي صورت و دست ها تا مچ است.

اما نه قرآن کريم و نه امامان ما چگونگي حجاب را براي ما مشخص نکردند. مي دانيم که امت اسلامي از اقوام و ملل گوناگون و با آداب و رسوم مختلفي تشکيل شده است که هر کدام پوشش و لباس مخصوص به خود را دارند.حتي ممکن است در کشوري مثل کشور خودمان اقوام مختلفي زندگي کنند که هر کدام از آنها پوشش خاصي براي خود برگزيده باشند. بنابراين چگونگي و نوع پوشش تا حدود زيادي به اداب و رسوم ملت ها و اقوام بستگي دارد. با وجود اين متاسفانه امروزه با هدايت ناخواسته ي يک گروه افراطي، در ذهن عامه ي مردم تفکري شکل گرفته که فرد با حجاب حتما بايد چادري باشد و هر چه قدر هم بيشتر صورت خود را بپوشاند تا جايي که تنها بيني و چشم هايش براي تنفس و ديدن مشخص باشد با حجاب تر است! متاسفانه اين افراد درک نمي کنند که ممکن است الگوي دختراني باشند که تازه به سن بلوغ رسيده اند. شايد اين نوع حجاب براي انها عادي و مناسب باشد، اما ظرفيت يک دختر جوان کمتر از اينهاست که در نهايت باعث ميشود "در کنار عوامل ديگر" به سمت بد حجابي کشيده بشوند. در حقيقت اين جريان مکمل تهاجم فرهنگي دشمن در خصوص حجاب شده و تا اندازه زيادي به رشد بي حجابي کمک کرده است.

ما نه تها در بحث حجاب بلکه در موارد ديگر هم اسير افراط و تفريط ها شده ايم. در اوايل انقلاب در کلاس دانشگاه ها بين دانشجو هاي دختر و پسر پرده مي کشيدند که با رسيدن خبر اين اقدام به حضرت امام توسط دخترشان، ايشان دستور دادند تا آن پرده ها را بردارند. قرآن کريم با اشاره به همين افراط و تفريط ها در آيه ي 143 سوره ي بقره تصريح مي کند: "((شما شما را قرار داديم در امتي ميانه به دور از هر گونه افراط و تفريط تا الگو شويد براي ديگر ملت ها".

وقتي خداوند به وضوح حد حجاب را براي بانوان مشخص کرده پس چرا ما بايد به ان اضافه کنيم؟! اگر يک عملي فردي باشد که نتيجه ي آن به خود شخص بر مي گشت، مانند دعا و نيايش حرفي نبود، اما در يک حرکت اجتماعي که تاثير آن بر کل جامعه است بايد با دقت بيشتري عمل کنيم

رادان: پلیس از گسترش بی‌حجابی در کشور جلوگیری کرد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تکریم پوشش و عفاف و پاکیزگی سیمای جامعه جزو ماموریتهای مستمر و همیشگی پلیس است گفت: اجرای طرح امنیت اخلاقی از گسترش بی‌حجابی در کشور جلوگیری کرد.

سردار احمدرضا رادان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وضعیت پوشش در جامعه بهبود یافته است اما مورد قبول نیست و به نظر می رسد این وضعیت می تواند بهتر شود. در گذشته جامعه به سمت بی حجابی پیش می رفت اما پلیس با اجرای طرح امنیت اخلاقی از این موضوع جلوگیری کرد.

وی با اشاره به تداوم برخورد قاطع با اراذل و اوباش تاکید کرد: با اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش وضعیت این حوزه نیز بهبود چشمگیری یافت و مردم دیگر شاهد گردن کشی اراذل و اوباش نیستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از جمع آوری معتادان پرخطر از سطح شهرها خبر داد و افزود: معتادان پرخطر از سطح شهر جمع آوری و به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین امیدواریم با اجرای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی این افراد وضعیت جامعه مناسبتر شود.

سردار رادان با بیان اینکه مداخله در حیطه‌های اخلاقی باید با لحاظ کردن تمامی جوانب اخلاقی و اقتدار همراه با تدبیر و عقلانیت و اخلاق و ادب است تصریح کرد: پلیس موظف است در چارچوب قانون و متناسب با خواسته‌های شهروندان به «مداخله» جدی، موثر و هوشمندانه در برابر کجروی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بپردازد.

 

کاریکاتور گشت ارشاد ، دختران با حجاب ، رادان ، حجاب

مقایسه همسر با مانکن‌ها؟!

 

دکتر فرشته روح افزا ، دختران با حجاب ، مقایسه همسر با مانکن

فرشته روح افزا در‌ خصوص آسیب‌شناسی نهاد خانواده در ایران اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی آسیب خانواده در ایران حضور اجتماعی بیش از حد زنان در جامعه است.

وی افزود: بدحجابی به همراه ساعات طولانی فعالیت زنان در خارج از منزل پایه‌های خانواده ایرانی را سست می‌کند به گونه‌ای که با حضور برخی از زنان با چهره‌های آرایش شده و غیر متعارف تعدادی از مردان نیز نگاه‌های خود را کنترل نکرده و از این لحظه آسیب‌های اجتماعی شروع می‌شود.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با بیان اینکه آیات قرآن به طور مکرر زنان را به رعایت حجاب و حیا ملزم می‌کند، گفت: اگر تک تک زنان جامعه در هنگام خروج از منزل خود را موظف به رعایت حدود شرعی و حجاب کنند این موضوع منجر به حفظ خانواده‌ از آسیب‌های بسیار می‌شود.

روح افزا ادامه داد: حفظ حجاب و حیا از سوی زن و کنترل نگاه از سوی مرد بار‌ها در قرآن تأکید شده است و اگر خواستار داشتن زندگی و خانواده‌ای آرام هستیم باید خود را ملزم به رعایت این موارد کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سطح جهان وضعیتی پیش آمده است که دیوارهای خانواده‌ها برداشته شده است و همه افراد در کنار هم زندگی می‌کنند، عنوان کرد: این موضوع به این معناست که هم اکنون وضعیتی پیش آمده که زن و مرد متأهل خود را ملزم پایبندی به خانواده نمی‌دانند و تعهد در حال رنگ باختن است.

وی اضافه کرد: قرآن زن و مرد را مایه آرامش یکدیگر می‌داند اما زمانی که مرد محبت خود را در بیرون از خانواده خرج می‌کند دیگر به همسر خود که از صبح تا شب در خانه مشغول رسیدگی به فرزندان و امور منزل بوده نگاه محبت آمیز نخواهد داشت و به طور دائم همسر خود را با مانکن‌های خیابانی مقایسه می‌کند.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تصریح کرد: طلاق عاطفی که هم اکنون بر خانواده‌های بسیاری سایه انداخته است حاصل رواج بدحجابی و حضور برخی از افراد با چهره‌های مانکن گونه به خیابان‌هاست در چنین شرایطی مردانی که نگاه خود را کنترل نمی‌کنند به طور دائم از همسر خود انتظار دارند که مشابه این افراد باشند.

دیوارهای خانواده‌ها شیشه‌ای شده است

روح افزا گفت: در شرایطی که زن و مرد باید مایه آرامش یکدیگر باشند دیوارهای برخی از خانواده‌ها شیشه‌ای شده است و زن که باید خود را برای همسرش بیاراید با چهره‌ای عجیب در سطح اجتماع و برای سایر مردان خودنمایی می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه طبق تأکید آیات قرآن هیچ زنی حق خودآرایی برای مرد نامحرم را ندارد، گفت: چند نفر از زنان جامعه به این موضوع پایبند بوده و آن را رعایت می‌کنند.

روح افزا سریال‌های ماهواره‌ای را عامل دیگری در فروپاشی پایه‌های خانواده دانست و عنوان کرد: سریال‌های ماهواره‌ای با عادی سازی روابط نامشروع در حال گسترش این موضوع در میان جوانان و حتی افراد متأهل هستند در شرایطی که باید تلاش کنیم تا زنان آسمانی را به عنوان الگو به دخترانمان معرفی کنیم قافیه را واگذار کرده‌ایم به گونه‌ای که شبکه‌های ماهواره‌ای در حال برنامه‌ریزی برای جوانان و خانواده‌های ما هستند.

وی با طرح این پرسش که زنان موفق و محجبه ایرانی تا چه میزان به دختران جوان معرفی شده‌اند، گفت: دختران ما چه تعداد زن دانشمند یا موفق ایرانی را می‌شناسند در حالی که آن‌ها اکثر هنرپیشه‌ها و خوانندگان غربی را به خوبی می‌شناسند.

روح افزا بیان کرد: سریال‌های ماهواره‌ای در حال جا انداختن این موضوع در ذهن دخترانمان هستند که هر قدر چشم نواز‌تر بوده برای مرد با ارزش‌تر هستند و شاهد شکل گیری چنین اندیشه‌ای در جامعه هستیم.

ممنوعیت منشی زن برای مدیر مرد

صراط: حسین شمس‌الدینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف جامعه اسلامی را از سایر جوامع متمایز می‌کند، اظهار داشت: مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال ۸۴ ابلاغ شد، طی دو سال گذشته به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

ایشان در جواب سوالات متعدد خبرنگاران در مورد این که اصل طرح عدم اختلاط زن و مرد به واسطه این دستور عجولانه و بدون توجیه فرهنگی، زیر سوال رفته است گفتند: منظور ما این بوده است که با بانوان شاغل همکاری بیشتری صورت گیرد و این ها مجبور نباشند تا ۱۰ شب به دور از خانه و خانواده باشند.

البته شمس الدینی توضیح ندادند کدام اداره دولتی تا ساعات انتهایی شب فعالیت می کند و اصولا چه لزومی به حضور منشی با ساعات کاری نامحدود وجود دارد.

وی افزود: ما تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروز مشکلات و وقوع منکر در ادارات استان نداشته ایم اما حتما این بخش نامه موجب خواهد شد از وقوع منکرات بعدی جلوگیری شود.

در همین رابطه خبرنگاران در مورد تحقیقات انجام شده در این زمینه جویای نظرات آقای استاندار شدند که وی گفت: هیچ گونه کار کارشناسی یا تحقیقی در این زمینه انجام نشده است و ما بنا نداریم کارمندان موجود زن را اخراج کنیم اما به مدیران توصیه شده است با مسئولینی که بر اجرای این پیشنهاد نظارت می کنند همکاری شود.

مرگ غیرت و عفت با فارسی وان !

داستان فارسی وان داستان کهنه ای است. از همان روزی که پا به عرصه گذاشت بسیار درباره اش گفته اند و نوشته اند. در ابتدا برخی با ساده انگاری اینگونه گمان کردند که فارسی وان قرار است شبکه ای تفریحی برای جذب آگهی از طریق افزایش مخاطبان باشد. هرچه که گذشت این نظریه کمرنگ تر شد و در عوض فارسی وان هم از جنبه صرفا تفریحی خود درآمد و در قالب فرهنگ سازی ابراز وجود کرد. امروز کم نیستند خانواده هایی که اگرچه ممکن است چندان مذهبی هم نباشند اما دیدن فارسی وان و شبکه هایی از این قبیل را برای خانواده خود ممنوع کرده اند.

لطفا دقت کنید: بحثی که بر سر فارسی وان می شود، بحث بر سر داشتن یا نداشتن ماهواره نیست، بحث بر سر نوع برنامه هایی است که قرار است همسر و فرزندان شما ببینند. خانم خانه داری که فارسی وان می بیند شاید چندان هم درباره اهداف پشت پرده پشت پخش این سریال ها آگاهی نداشته باشد. مرد کارمند و کارگری هم که شب خسته به خانه می آید صرفا به دنبال رفع خستگی روزانه خود از طریق دیدن سریالی جذاب و مفرح است اما چه می بیند؟

خانم خانه در فارسی وان مردانی را می بیند که آنقدر ثروتمند و جذابند که گویا از میان رومئو و ژوليت شکسپیر بیرون آمده و بازیگر شده اند. زنان میانسالی را می بیند که چگونه برای خود مثلث عشقی با حضور همسر و یک جوان بیست و چند ساله ایجاد می کنند. مرد خانه هم که نماد غیرت و مردانگی است و قرار است نماد مرد ایرانی باشد، زنانی را می بیند که شباهتی به همسرش ندارند. مردانی را می بیند که علی الظاهر از کشورهای صاحب علم و تمدن هستند اما در قبال همسر و دختر خود تعصب و غیرتی ندارند و در عوض آزادی رفتارهای غیر اخلاقی را بخشی از لازمه زندگی می دانند.

تصور تاثیر یک ماهه و دوماهه این سریال ها بر اعتقادات خانواده ها تصوری کودکانه است. آرام آرام همچون راه رفتن مورچه ای بر روی سنگ سیاه آن هم در شب، این سریال ها کار خود را می کنند. آنگونه که داشتن خانواده ای سالم هم برای زن خاطره می شود و هم برای مرد.


دختران با حجاب , فارسی وان , فارسی1 farsi1 , مرگ غیرت و عفت
ادامه نوشته

دختران بزک کرده زیبایی خود را حراج می کنند.

سال ها قبل هنگامی که یکی از مسئولان کشور در باره نحوه تولید رژ لب و لوازم آرایشی صحبت کرد و در آن خلال فاش ساخت که از خون جنین های سقط شده برای تولید انواع رژ لب با رنگهای مختلف استفاده می شود ، کسی چندان حرف او را جدی نگرفت، اما صرفنظر از تائید یا تکذیب این ادعا ، گرایش روز افزون زنان ، دختران و دختران کم سن و سال به استفاده بی رویه از لوازم آرایشی به مرز بحران رسیده و نگرانی های عمیقی را بر انگیخته است و موج فزاینده استفاده از لوازم آرایشی چنان سرسام آور است که مهار این بحران دشوار به نظر می رسد.

چشم روشن ها لنز تیره می خواهند ، چشم تیره ها لنز روشن . اگر پوست دختری برق بزند، مات کننده ،چاره کار است در این صورت دیگر برق نمی زند، گران ترین لوازم آرایش، رژ لب قرمز است، و البته مغازه دارها و دستفروشان دوره گرد تخفیف هم می دهند.

گرچه زشتی و زیبایی امری نسبی است و هر انسانی تعریفی مجزا و متفاوت از زیبایی ارایه می دهد اما این امر حقیقت دارد که گاهی نیز فرم بدن انسان در اثر بی توجهی های دوران جنینی ، عوارض زایمان ، صدمات جسمی در کودکی که با بی اعتنایی نگریسته شدند، تصادفات رانندگی بیماری هایی مثل آبله مرغان یا جوش های غرور جوانی که به کرات زخم شده و در صورت پخش می شوند، انسانها را از هنجارهای کلی که جامعه برای مقوله زیبایی تعریف کرده است، دور می کند.

گاهی نیز ، به علت نوع پوست یا هزینه بالای جراحی با لیزر ، ترمیم آسیب های صورت ممکن نیست، در این هنگام است که انواع و اقسام پودرها و لوازم آرایشی سفید کننده به کار می آید . در بیشتر اوقات، زنان و دختران جوانی که عارضه ای در صورت ندارند و شادابی و طراوت پوست آنها در حالت معمولی است هم به طرز بی وقفه ای از لوازم آرایشی زیبا کننده استفاده می کنند.

این افراد ، شب ها که به منزل باز می گردند، با شیرپاک کن های مختلف و صابون های رنگی متفاوت ، شلوغی و آلایش چهره هایشان را که در اثر استفاده بی رویه مواد آرایشی حالتی زمخت و مکدر پیدا کرده مرتب می کنند و دوباره فردا، روز از نو روزی از نو!

دختران کم سن و سال هم که چهره های فرشته گون آنها ، زیبایی و طراوت اصیل خود را در پشت نقاب های زیبا کننده مصنوعی از دست می دهد، حریصانه به دنبال کامل کردن کلکسیون لوازم آرایشی خود هستند.

یک ایرانی مقیم کپنهاک که هرازگاهی به تهران سفر می کند با تعجب از اشتیاق گسترده زنان و دختران ایرانی به استفاده از لوازم زیبا کننده آرایشی می گوید: آرایش های غلیظ در کشورهای اروپایی معمولا مخصوص زن هایی با سنین بالاست که طراوت پوستشان را با گذشت سالها از دست داده اند.

آن گونه که آمارهای رسمی نشان می دهند 66 درصد از لوازم آرایشی زنانه به ترتیب از مرزهای ترکیه، پاکستان و جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق وارد کشور می شود به نقل از سایت اینترنتی پاییز (15/4/83)

منبع:گوهر ناب

مجری چادری با شلوار لی پاره و چکمه فشن

به گزارش گروه فضای مجازی فارس، سایت خبری مشرق نوشت: آزاده نامداری کار خود را با همکاری با شبکه زاگرس آغاز کرد و سپس به تهران آمد و در برنامه خط مستقیم شبکه تهران به اجرا در تلویزیون ادامه داد.

نامداری در سال ۱۳۸۴ به عنوان مجری بخش تازه‌ها در برنامه سیمای خانواده شبکه یک شروع به فعالیت کردکه تا ۴ سال ادامه داشت و در بهمن ۱۳۸۸ به اجرای خود در تازه‌ها پایان داد.

آزاده نامداری , مجری با حجاب , شلوار لی چادر ,  دختران با حجاب

برنامه اخیر نامداری (جمع ما) که مدتی است به‌طور زنده از شبکه دوی سیما پخش می‌شود هر از چندی با حاشیه همراه بوده است و مورد رضایت چندان مسئولان قرار نگرفته است.

حتی یکی از مدیران رسانه ملی در واکنش به دعوت از مرد سه‌زنه در این برنامه، اظهار داشت: نظر شخصی من از جهت آوردن این فرد و بیان این مطالب، منفی است. به همین دلیل در برنامه «صرفاً جهت اطلاع» هم نقد خود را نسبت به آن نشان دادیم که کار خوبی نبود و نقد شد. سازنده آن نیز خودش بعد از پخش متوجه شد. آن برنامه (جمع ما) به نظر من یک برنامه فانتزی بود و خیلی نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد، بعد از اینکه پخش شد تذکر هم داده شد.

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

تصاویر مانکن های ورساچی که با حجاب شدند!

ورساچی در اقدامی جالب برای جلب مشتریان مسلمان اقدام به استفاده از مانکن های برقه پوش کرده است .در سال هایی اخیریکی از بهترین خریداران برند های گران قیمت پوشاک دنیا زنهای ثروتمندان عرب بوده اند.
با توجه با بوجود آمدن این بازار شرکتها اقدام به تبلیغات مانکن ها با برقه کرده اند تا زنان با حجاب احساس نزدیکی بیشتری با مارک مورد نظر کنند.

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته