حجابی که از کجا به کجا رسیده است!؟
پس از مدتی کم کم پوشیه زدن به دلیل منع حجاب توسط رضا خان مخلوع در بین زنان استفاده نشد.دختران ما یا با چادر مشکی بیرون می آمدند آن هم با رو گرفتن سفت و یا با مانتو بلند و گشادی که حجاب کاملی بود. پس از مدتی مانتوهایمان به سر زانو رسید.آستینهای مانتومان تنگتر شد.جای مقنعه های بلندمان روسری و شالهای رنگارنگ شد.کم کم موهایمان از روسری به بیرون انداخته شد.موج استفاده از لوازم آرایش به سرعت فراگیر شد.انواع شلوار های لی و… جای شلوارهایمان آمد.
اما باز دشمنان به این هم راضی نشدند.مانتوهایمان را تبدیل به لباسی کردند که هیچ تفاوتی با بلوز و شلوار ندارد.انواع ساپورتها(یا همان جوراب شلواریهای سابق)جای شلوار آمد.آستین مانتو مان از سر آرنجهایمان بالا تر رفت.دیگر موهایمان چه از پشت و جلو به بیرون انداخته شد و کفشهای نوک تیز و پاشنه بلند به جای کفشهایمان مورد استفاده قرار گرفت.
در جامعه کنونی خانوم چادری یعنی عقبماندگی،اما چرا؟ میدانی برای چی؟برای اینکه دختر مسلمان ایرانی با پوشیدن این کفشها عضلات بدنش را دخالت بدهد.روسریهایمان باز شد و انواع گوشواره های رنگارنگ را به بازار آوردند که تو را بی حیا تر کنن.دیگر در فیلمهایمان خبری از جدا نشستن زن و مرد در پای سفره نبود.دیگر از دختر چادری خبری نبود.یا اگر هم بود به عنوان یه دختر عقب مانده بود. جورابهای ساق بلند زنانه از جامعه جوراب زنانه خداحافظی کرد و جایش را به جورابهای مچی داد،دست از سر دختران چادری ما هم برنداشتند. در قدیم دختران ایرانی از چادر قجری یا همان کمری استفاده میکردند.با چادر کمری، سنگینی روی سر احساس نمیشد و دیگر نیازی نبود با دست آن را جمعوجور کرد. از مزیتهای دیگر این نوع چادر، پوشیدگی کامل آن بود فرقی نمیکرد که زیر آن لباس مهمانی پرزرق و برق پوشیده شود و یا بدون مانتو بیرون بیایی، در هر صورت کسی متوجه لباس زیر چادر نمیشد.
چادر کمری در زمان قاجار دست خوش تغییراتی شد، در حالی که از پوشیدگی آن کم میشد دستها به راحتی امکان خارج شدن از زیر چادر را داشتند.
بعد از مدتی چادر نماز و یا چادری که در خانه برای مهمانیها استفاده میشد و معروف به چادر نیمدایره بود جایگزین چادر کمری در خیابان شد.
طراحان مد برای استقبال بیشتر از چادر و راحتی محجبهها نوعی چادر با عنوان چادر ملی طراحی کردند. مانتوی بلندی که به مقنعه وصل شده بود و جلوی آن را با دکمههای فشاری میتوان بست. این نوع پوشش هیچ همخوانی با پوشش ملی ایرانی ما ندارد و برعکس نوعی برهنگی را ترویج میکند. چه بسا زنان چادری را در مترو، اتوبوس و دیگر جاها میبینیم که به جای استفاده از چادر ساده یا همان قجری انواع چادرهای جلو باز را میپوشند.آن هم در زیرش مانتوهای کوتاه و رنگارنگ با ساقهایی رنگی. *خواهرم حجاب خودش زیبا است
آنچنان سرگرم طراحی مدهای زیبای حجاب شدهایم که فراموش کردهایم حجاب خودش زیباست.
ما برای دل نشین شدن حجاب، تلاش میکنیم آن را با ملاکها زیبایی غربی تطابق دهیم، به گونهای که هم قسمتهایی که پوشیدنش واجب است، پوشیده باشد و هم زیبایی حفظ شود.
اگر با ارزشها و زیباییهای حقیقی و معنوی به مقابله حجاب با بدحجابی بپردازیم، ممکن است به نتیجه برسیم، اما رقابت براساس شاخصها و ارزشهای بدحجابی بیمعنا است. به عنوان نمونه میتوان به رقابت نادرست در خصوص چادر اشاره داشت.
هنگامی که چادر میپوشیم آنرا باز میگذاریم.با آن چادر مشکی انواع روسری و شالهای رنگی میپوشیم.تا رنگ مشکی چادر را که رنگی مطلقا مات است را کمرنگ کنیم.با چادر، کفشهای پاشنه بلند و جورابهای پارازین میپوشیم.و همراه آن جوراب شلواری(ساپورتای خودمون).با همین چادر مشکی مان آرایشهای تند و غلیظ میکنیم و عینک فلان میگذاریم.
*چادر مشکی، امانت امابیهاست برای زنان مسلمان
پس از آن چادر های رنگی را وارد کردن.تا چادر مشکیات را که امانت امابیهاست،از تو بگیرند.برای این هم بهانه جویی کردند که چادر مشکی افسردگی میآورد و…. دشمن چقدر لطیف عمل میکند، یادم هست درست بعد از ورود جورابهای مچی به بازار و حذف جورابهای ساق بلند، مد جدیدی به بازار شلوار زنانه آمد که به شلوارهای کوتاه معروف شدند اوایل دهه ?? موج هجوم فیلمهای مختلف هالیوودی و بالیوودی مستهجن به کشور همزمان با اکران برخی فیلمهای تلویزیونی و سینمایی که موضوع اصلی آن عشق بود و پسری گیتار به دست و دختری زیبا آغاز شد.
*جوانان آگاه باشید،دشمنان پروژه های خود را از راه غرایز جنسی در حال پیگیری هستند
با ورود ماهواره به حریم خانوادهها کم کم پازل تهاجم خاص فرهنگی بر پایه سوءاستفاده از غرایز انسانها و به خصوص نسل جوان کامل شد است.جامعه امروز ایران جامعه جوانی است؛ یکی از بهترین و موثرترین راهها هم در از هم پاشیدن چنین جوامعی با بافت جوان و مذهبی ورود از راه غرایز جنسی است؛ متأسفانه دشمن نیز پروژههای خود را بر این مبنا در کشور ما و در بسیاری از جوامع مذهبی و سنتی در حال پیگیری است.
این همه مد و ترویج پوششهای بدن نما مانتوهای کوتاه و حریر، شلوارها و تیشرتهای کوتاه مردانه و ساپورتها، برنامههای ماهواره و مطالب مندرج در سایتها هدفی بجز این ندارد که جامعه جوان در حال پیشرفتمان را به دست اسرائیل و آمریکا بکشاند. اکنون چه مخالفان حجاب و چه مدافعان، در یک اصل مشترک هستیم و آن هم این که پوشیدگی زشتی است و برهنگی زیبایی از این رو اکثر مدافعان حجاب نیز در تلاشند که حجاب را با دستکاریهایی بسیار جذاب نشان دهند.
به همین خاطر مدهای مختلف طراحی کرده و به دنبال رقابت با بدحجابها هستند و ما هر روز در جامعه شاهد تغییر مدل روسریها و حتی رنگ و جنس آنها هستیم. چادرها با انواع اسم و رسمی که برای خود انتخاب کردهاند تنوع و جذابیت را افزایش دادهاند.
غرض از بیان این مطالب این نیست که در شما نوعی جهت گیری ایجاد کنیم اما باید بدانیم که ما در جامعه اسلامی قرار داریم، جامعه و اسلامی که در راس آن رشادتهایی چون رشادتهای اباعبدالله (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب و حضرت فاطمه علیها سلام تنها برای حفظ اسلام وجود دارد که همگی به آن اعتقاد قلبی داریم.اما به نظر شما شایسته است که با وجود داشتن وجدانی آگاه و فهمیده در جوانانمان از دشمنان و غرایزشان تبعیت کنیم و با وجود آگاه بودن به اهدافشان، راه آنها را در از بین بردن اسلام واقعی ادامه دهیم؟
شاید بسیاری از شما خواستار این امر باشید که آزادی بیان باید در جامعه داشت تا همه سخنان خود را بگوییم، اما زمانی که بیان و فکر و نیاز ما تابع مدلهای رنگارنگ، افکار گوناگون و غیره باشد آیا میتوانیم آن بیانی که واقعا مورد نیاز جامعه است بیان کنیم؟اما قابل ذکر است جوانی که بی چون و چرا از تمامی الگوهای ضد ارزشی تبعیت میکند و فکر و ذهنش در انحصار غرب و دشمنان قرار گرفته است هرگز نخواهد توانست نیاز درونی و اصلی خود را بیان کند و اگر نیازی داشته باشد تنها در جهت برخلاف ارزشهای دین اسلام خواهند بود.جالب است پایان سخنانم را این گونه بیان کنم که شهید سعید زقاقی در وصیت نامه تکان دهنده خود به مادرش میگوید:مادرم زمانی که شهادتم را شنیدی گریه نکن…زمان تشییع و تدفینم گریه نکن…زمان خواندن وصیت نامهام گریه نکن…فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش میکنند و زنان ما عفت را…وقتی جامعه ما را بی غیرتی و بی حجابی گرفت، مادرم گریه کن که اسلام در خطر است…
اسامی مکانهای «ممنوع» برای ورود «گشت ارشاد»
حجاب ایرانی - روزنامه شرق نوشت: اواخر آبان ماه بود که فرمانده «ناجا» از واسپاری طرح حجاب و عفاف به وزارت کشور و شورای اجتماعی آن خبر داده بود. احمدیمقدم گفته بود «ناجا در این میدان تنها ماند و نمیتواند یک تنه مبارزه کند.» همه در انتظار جزییات این اظهارات فرمانده ناجا و سرنوشت طرح امنیت اخلاقی با همان حجاب و عفاف و گشت ارشاد بودند. حالا عبدالرضا رحمانیفضلی وزیر کشور در گفتوگو با«شرق» با اشاره به فضای بیمارستان، فضاهای فرهنگی، دانشگاه، فرودگاهها و فروشگاههای بزرگ، میگوید: «گشت ارشاد نباید به این اماکن ورود پیدا کند.»

این اظهارات وزیر کشور در حالی است که در سالهای اخیر واحد امنیت اخلاقی و گشت ارشاد ناجا به مقابله با بدحجابها در حاشیه کنسرتها، فروشگاههای بزرگ از جمله هایپراستار، نمایشگاه کتاب، فرودگاهها و… پرداخته است تا آنجا که در برههای از ورود برخی که بدحجاب تلقی میشدند به کنسرتها جلوگیری شد. «طرح عفاف و حجاب» نخستین بار در سال ۱۳۸۲ از سوی «شورایعالی انقلاب فرهنگی» تصویب شد و براساس آن ۲۶ وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی موظف به اجرای اصولی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف شدند.
اجرای آن اما با نام «طرح امنیت اخلاقی» از سال ۸۴ شروع شد و نیروی انتظامی با بر عهدهداشتن ۲۳ وظیفه، اصلیترین و پیگیرترین مجری آن بود. در تمامی هشت سال گذشته اجرای این طرح از سوی نیروی انتظامی با جدیت پیگیری میشد. در این سالها انتقادهای زیادی از شیوه برخورد با افرادی که از آنها بهعنوان بدحجاب یاد میشد، مطرح شد. حالا چشمها به شورای اجتماعی وزارت کشور دوخته شده است؛ شورایی که در دوران احمدینژاد تعطیل شده بود. شورای متشکل از وزیران آموزشوپرورش، علوم، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و… این شورا تاکنون دو جلسه داشته است. جلساتی که مصوباتی را در پی داشته که هنوز ابلاغ نشدهاند و مفادش مشخص نیست.
وزیر کشور در ادامه گفتوگویش با «شرق» گفت: «موضوع طرح عفاف و حجاب و موضوع مسایل فرهنگی و اخلاقی و سایر مسایل اجتماعی از جمله آسیبهای اجتماعی در شورای اجتماعی مورد بحث قرار گرفته و سیاستگذاری میشود و نهایتا دستگاهها متناسب با وظیفهای که دارند آن را پیگیری میکنند.»
وی با اشاره به سخنان فرمانده ناجا افزود: «این موضوع دستور کار شورای اجتماعی است. شورای اجتماعی طی دو جلسه اینها را بررسی کرده است و متناسب با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی که بر اساس آن شورای اجتماعی تشکیل شده است درحال احصای مسوولیتهای همه دستگاهها هستیم و طبیعتا نیروی انتظامی هم مسوولیتهایی خواهد داشت و در حال ابلاغ آن مسوولیتها به دستگاههای مربوطه هستیم.»
وزیر کشور تاکید کرد: «هر دستگاهی باید خودش وظایفش را بشناسد، متعهد باشد و انجام دهد و گزارش دهد. الان اتفاقی که افتاده در خیلی موارد دستگاهها وظایف خود را انجام نمیدهند و توقع است نیروی انتظامی وارد شود و جلو خیلی اتفاقات را بگیرد. در صورتی که فضای بیمارستان، فضاهای فرهنگی، دانشگاه، فرودگاهها، نمایشگاهها و فروشگاههای بزرگ اینها متولی دارند. متولیان آنها مجوز دارند. باید مسوولیت فضاهای خود را قبول کنند و اگر ارزشهای انقلابی و اسلامی و باورهای دینی مردم در این فضاها دچار اشکال و ایراد میشود خود مسوولان باید پاسخگو باشند و نیروی انتظامی نباید به این اماکن ورود پیدا کند. متاسفانه کوتاهی برخی دستگاهها در انجام وظایفشان موجب شده که بار این کار به دوش نیروی انتظامی بیفتد و در موقعیتهایی که نباید نیروی انتظامی وارد میشده، وارد شده که این عملکرد آنها هزینههای اجتماعی در پی داشته است.»
رحمانیفضلی چندی پیش پس از جلسه شورای اجتماعی گفته بود: «وزارت کشور درصدد است تا گزارش عملکرد سهماهه را از دستگاهها بگیرد، با توجه به ضعفهایی که این مصوبه از نظر شورا داشته، از جمله نبود ضمانت اجرایی قوی، نبود هماهنگکننده و متولی اصلی و نبود منابع اعتباری و روشهای حمایتی و پشتیبانی، بنابراین دستگاهها ایرادهایی داشتند که موجب شد طرح مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن ارزیابی عملکرد دستگاهها، یا این طرح مجدد برای بازنگری به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارسال شود یا در قالب قانون لایحهای تهیه و به مجلس خواهد رفت تا به صورت قانون در بیاید.»در روزهای تبلیغات انتخاباتی ریاستجمهوری وقتی که حسن روحانی هنوز یکی از کاندیداهای این انتخابات بود در یکی از نطقهای انتخاباتی خود در تهران خطاب به هوادارانش گفته بود: «من به کمک پلیس کاری خواهم کرد که امنیت، واقعی باشد و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند. دختران خود حافظ حجاب و عفاف هستند.» روحانی همچنین در گفتوگویی با مجله «چلچراغ» در پاسخ به سوال خبرنگار این مجله که از او پرسیده بود: «برخوردی که این سالها با جوانها میشود، مثل محدودیتهای حضور و نشاط اجتماعی، گشت ارشاد و امثالهم چقدر با ایدهآل شما از جمهوری اسلامی سازگار است؟» با لحنی صریح اینگونه پاسخ داد: «من قطعا با این برخوردها مخالفم. اینها حاصل همان قرائت و برداشت خاص از اسلام و قانون اساسی است. خیلی از این برخوردها ناشی از دیدگاهی است که چنین شادی و نشاطهایی را گامهای اولیه به سوی تضعیف عفت عمومی میبیند و بنابراین تشریح دیدگاه من مناسب است. به نظرم، عفیف بودن چیزی فراتر از حجابداشتن است. به نظر من اگر زنی یا مردی حجاب رسمی مدنظر ما را رعایت نکند، عفیفبودنش زیر سوال نمیرود. قبل از انقلاب زنان زیادی در جامعه ما حجاب نداشتند، ولی آیا انسانهای عفیفی نبودند؟ من هشدار میدهم که حجاب را عین عفاف ندانیم. به نظر من زنان زیادی از جامعه ما حجاب مطلوب قانون را ندارند، ولی عفیف هستند. عفت شاخصهای زیادی دارد. کمااینکه میتوان کسانی را هم یافت که ظاهر مطابق قانون دارند و حجاب دارند (چه مرد و چه زن) ولی اصول عفت را رعایت نمیکنند. بنابراین تاکید ما باید بر عفت باشد. باید ببینیم عفت را چه چیزی تهدید میکند. به نظر من عفت مردم ما را فقر اقتصادی و ناتوانی در ازدواج، بیشتر تهدید میکند تا رعایت حجاب مطابق استانداردهایی که عدهای دوست دارند و تعریف کردهاند… برخی از برخوردها هم ناشی از نگاه پلیسی و امنیتی به جامعه است، نگاهی که همهچیز را سیاسی میبیند.» واکنش حسن روحانی به این مساله تنها به زمان تبلیغات انتخاباتی محدود نماند. او در یکی از جلسات رسمی هیات دولت درباره نوع برخورد نیروی انتظامی با موضوع حجاب اینگونه سخن گفت: «از نیروی انتظامی میخواهم در برخورد با این موضوع، اجرای قانون را با رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هرگونه افراط و تفریط پیگیری کند.»
اما واکنشها به این موضوع تنها محدود به وزیر کشور و فرمانده ناجا نماند. شهیندخت ملاوردی از نگاه امنیتی به موضوع حجاب انتقاد کرده بود و خواستار پرداختن به زوایای دیگر مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی شده بود. کمی پس از اظهارات فرمانده ناجا مبنی بر واگذاری حجاب و عفاف به وزارت کشور، فعالان حقوق زن از این برداشتهشدن نگاه امنیتی به موضوع حجاب اظهار خرسندی کرده بودند هرچند سرلشکر فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: «ضدانقلاب از واگذاری اجرای طرح عفاف و حجاب به وزارت کشور ذوقزده نشود چرا که این مساله چهار وجه دارد.»
او با برشمردن وجوه طرح حجاب و عفاف گفت: «اول اینکه به طور عام حجاب و عفاف در وهله اول مساله امنیتی نیست بلکه مساله اجتماعی و انتظامی است و وزارت کشور بهعنوان مسوول امور داخلی کشور و امور فرهنگی، اجتماعی و انتظامی وظیفه دارد این تدبیر مقام محترم رییسجمهور را در دولت نهادینه و دنبال کند. ما هم خوشحالیم که همه ارکان دولت در مساله اساسی حجاب و عفاف در جامعه اسلامی وارد شوند.»
رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: «اما در وهله دوم، در مسایل اجتماعی اگر بینظمی ایجاد شود، نیروی انتظامی، قانونا باید وارد عمل شود، چراکه مسوول ایجاد نظم و انضباط در جامعه است. البته کار نیروی انتظامی تحت کنترل وزیر کشور بهعنوان جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی است.»فیروزآبادی افزود: «در وهله سوم، اگر زمانی، مانند زمان فتنه ۸۸، بیحجابی و بیعفتی با هدایت شبکههای ماهوارهای و ضد انقلاب و بهصورت سازمانیافته به منظور مخدوشکردن چهره انقلاب صورت میگیرد در این حالت موضوع امنیتی میشود و نهادهای امنیتی باید به وظیفه خود عمل کنند و با فعالیتهای سازمانیافته ضدانقلاب برخورد شود.»
وی در ادامه گفت: «در مرحله چهارم، اگر با اقدامات فرهنگی- اجتماعی و نهاد مقدس امر به معروف و نهی از منکر هم نتوان نتیجه گرفت، نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید برابر قانون وارد شود و برخورد کنند. بنابراین مساله حجاب و عفاف یک مساله دقیق و همهجانبه است.» باید همچنان منتظر ماند و دید بالاخره حسن روحانی میتواند طرح حجاب و عفاف را مطابق وعدههایش بدون افراط و تفریط و با حفظ کرامت انسانی اجرا کند یا خیر و اما آنچه مهم است عقبگرد اختیاری ناجا از اماکن است و باید دید در فضای عمومی که همچنان اجرای این طرح برعهده ناجا است چگونه اجرا میشود؟
تروریستهای سوریه حجاب را اجباری کرده اند
حجاب ایرانی - خبرگزاری فارس اعلام کرد گروهک تروریستی «داعش»، حجاب را برای بانوان مسلمان شهر «جرابلس» از توابع «ریف حلب» اجباری اعلام کرد. این خبرگزاری وابسته به سپاه همچنین تاکید کرده است: در کشور سوریه اقلیتهای دینی و مذهبی از آزادی کامل برخوردار هستند و تاکنون در هیچ نقطهای از این کشور اجباری برای سنتها و آیین های مذاهب و نوع پوشش آنها وجود نداشته است و گروهک تروریستی داعش نوعی حجاب خاص برای زنان در نظر گرفته است.
به گزارش فارس، دفتر هیئت شرعی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» با توزیع چادرهای مجانی بین بانوان در شهر «جرابلس» از توابع «ریف حلب»، حجاب شرعی را برای زنان مسلمان اجباری اعلام کرد. این گزارش حاکی است که «دولت اسلامی عراق و شام» با اعلام اجباری بودن حجاب برای بانوان یک هفته به زنان این منطقه فرصت داده که این دستور را اجرا کنند.
وزیرکشور: ناجا نباید وارد حوزه حجاب میشد

«ویچت» روابط زن و مرد متاهل را عادی کرده است
زنان با چالشهای ارزشی درگذار از سنت به مدرنیته مواجهند
(تصویر) اولین مجری محجبه در تلویزیون ترکیه

ممنوعیت پرواز برای بدحجابها در فرودگاه
انتقاد از وضعیت حجاب در صدا و سیما
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای زن پوشاندن وجه و کفین لازم نیست، اما بقیه قسمتهای بدن کاملا باید پوشیده باشد، دیگر اینکه نباید فرد آرایش کرده باشد و نباید وسایل زینتی زن پیدا باشد همچنین نباید لباس فرد، چسبان باشد که متأسفانه این امر در تلوزیون رعایت نمیشود.

به گزارش رسا، آیتالله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، چهارشنبه شب در نهمین شب از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از عوامل تقویتکننده عفاف، تفکر و تعقل است.
وی همچنین یکی دیگر از عوامل تقویتکننده عفت را کفاف دانست و خاطرنشان کرد: کفاف علت قناعت است و قناعت نیز علت کفاف است، کسی که عفیف است با اندکی از رزق زندگی خود را جمع و جور میکند و استغنا دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، به تفاوت استغنا و غنی بودن اشاره و بیان کرد: استغنا حالت غنی بودن است، نه این که فرد به واقع دارای ثروتی است که غنا داشته باشد، بلکه باید گفت که فرد به وسیله عفت در مسائل مالی رو به کفاف میآورد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل عفاف و عفت برای فقیر، صبر است که خداوند در قرآن کریم به صبر اشاره کرده است، یکی از ویژگیهای بارز اباعبدالله الحسین(ع) داشتن همین صبر است که باید از ایشان الگو بگیریم.
آیتالله مهدوی با بیان اینکه کفاف و عفاف روی هم تأثیر میگذارند، اظهار کرد: عفاف یک بحث روحی است و اگر واقعا انسان فقیر عفیف باشد، آن عفت تولید کفاف میکند، اما بعد از آن کفاف در زندگی عفت درونی او را تقویت میکند، نه این که آن را تولید کند.
وی یکی دیگر از عوامل عفت را غیرت برشمرد و اظهار کرد: هر چه غیرت انسان بیشتر باشد، عفت انسان نیز بیشتر میشود، غیرت از آن دست کلماتی است که سخت ترجمه میشود، وقتی شخص سرپرستی اهل و عیال خود را به عهده میگیرد، این مطلب غیرت میشود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دیوث مخالف غیرت است، این لغت یک لغت عربی است و خدا نکند که جامعه ما به این سمت برود، بلکه باید به سمت غیرت برود، باید فیلمسازان ما بر روی این عوامل چهارگانه کار هنری بکنند تا فرهنگ جامعه افزایش یابد.
وی گفت: اگر کسی درباره فرهنگ کار نکند، فرهنگ جامعه پایین میآید و آن وقت وضعیت شهر آن میشود که اکنون میبینیم، مخصوصا در هنگام تعطیلات از دیگر شهرها افرادی به اصفهان میآیند و سطح عفت آنان پایین است و در فرهنگ اصفهان تأثیر میگذارند.
آیتالله مهدوی با تأکید بر اینکه متأسفانه در جامعه کسانی هستند که رعایت عفت عمومی را نمیکنند، ابراز کرد: آن کس که دارای شخصیت و فرهنگ بالا است، عفت را رعایت میکند و آن کس که این شخصیت را ندارد، فرهنگ بالا را رعایت نمیکند که نمونه بارز رعایت عفت، رعایت حجاب است.
وی با انتقاد از وضعیت حجاب در صداوسیما به بیان حد و حدود حجاب در رسانه ملی پرداخت ادامه داد: پوشیدن وجه و کفین لازم نیست، اما بقیه قسمتهای بدن کاملا باید پوشیده باشد و این کف رعایت حجاب است، دیگر اینکه نباید فرد آرایش کرده باشد و سوم اینکه نباید وسایل زینتی زن پیدا باشد و دیگر اینکه نباید لباس فرد چسبان باشد، که متأسفانه این امر در تلویویون رعایت نمیشود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حجاب برتر چادر است و این چادر یک بحث عقلی و ارشادی است، یعنی تأکید آن چه است که عقل آن را میفهمد، هر چه عقل بالاتر میرود، رعایت حجاب بالاتر است و از این لحاظ یعنی پیروی از عقل فرهنگ ایرانی بالاتر از فرهنگ اروپایی است.
وی با اشاره به این روایت از حضرت فاطمه(س) که بهترین چیز برای یک زن آن است که نه مرد نامحرمی او را ببیند و نه او مرد نامحرمی را ببیند، اظهار کرد: این حدیث از نظر عقلی بهترین موضوع برای یک زن را اثبات میکند و هر متفکری که در این باره فکر کند، به این موضوع پی میبرد.