مسئله بد حجابی

 بر خلاف تصور رایج که کلید قفل بد حجابی را در برخورد انتظامی و اجباری می یابداصلا اینگونه نیست.اولا اینکه بد حجابی در مرحله نخست به نظم ربطی ندارد.و اگر هم به نظم مربوط باشد در کنار جرمهایی مثل الواتی و زورگیری نیست که بشود با بدحجابی مثل آنها برخورد بگیر و ببند انجام داد.چرا که اول از همه برای آنها نسبت به حکومت دینی تنفر ایجاد میکند.ودیگر اینکه بر فرض هم اگر فرد بد حجاب دفعه بعد با حجاب ظاهر شد هنوز علت بدحجابی رفع نشده بلکه به خاطر ترس آن را بروز نمیدهد.و حال آنکه بدحجابی یک مشکل اخلاقی است که با ضمانت اجرای ترس حل نمیشود.چرا که ضمانت اجرای اخلاق وجدان آدمی است.اصلا مگر جوانها با زور بد حجاب شدند؟و یا با زور پسر ها زیر ابرو برمیدارند؟جواب خیر است .یک علت مهم و عمده آن تبلیغات گسترده برای ارزشمند نشان دادن نوع تیپ و مدل زندگی غربی توسط ماهواره ها است.و جالب آنکه افرادی هم که ماهواره ندارند از آنها که دارند الگو برداری میکنند.و این فرهنگ غلط مثل دومینو مدام گسترش میابد.به این آماری که روزنامه رسالت در ۲۵ فروردین ۸۸ منتشر کرده توجه کنید:

پس به بد حجابی باید با دید کلان نگریست وریشه آن را خشکاند.چرا که بریدن شاخه های آن باعث بار بیشتر آن است.

مبارزه نظامی با بد حجابی مثل اینست که دملی در صورت ما سبز شده و ما بخواهیم آنرا با چاقو ببریم.راه درست آن است که با مراجعه به پزشک ریشه آنرا از بین ببریم.یکی از دلایل پیشرفت جوامع غربی این است که در هر کاری از متخصص و دانشمند آن رشته استفاده میکنند.حتی به بیحجابی کشاندن جوانها و ایجاد معضلات فرهنگی در جامعه ما.حال ما چرا از عالمان علم جامعه شناسی –مردم شناسی و متخصصان دینی و فرهنگی استفاده نکنیم؟باید آنها را جمع کرد تا طرحی عملی برای حفظ این ارزش مقدس بریزند.و باید برای به نتیجه رسیدن جانانه هزینه کرد .این همه قراردادهای ۴۰۰-۵۰۰ملیون تومانی با بازیکنان فوتبال تیمهای دولتی بسته میشود و قراردادهای ملیاردی که با مربیان بسته میشود چه عیبی هست اگر مقدار قابل توجهی هم در امر فرهنگ هزینه شود؟ وبا ایجاد شبکه های گسترده ماهواره ای که فیلمهای جذاب وحاوی فرهنگ اصیل دینی داشته باشد.با تشکیل گروه گسترده از سخنرانان جوانپسند و اعزام آنها به دانشگاها و مدارس و... به طور منظم و پیوسته.ویا با نشان دادن زنان محجبه موفق در زمینه اختراع-نویسندگی-نقاشی-هنر و...در رسانه ها به طور گسترده از آنها الگو ساخت.

ونباید فراموش کرد که تبلیغات و ایجاد پشتوانه فکری یکی از راههای موثر در این زمینه هست.الان که ارزشهایی مثل زیبایی-مدوخودنمایی در جامعه حاکم است.میتوان با تبلیغات فراگیر ارزشهایی مثل هنر و علم را برای افراد مهم جلوه داد تا صاحبان این ارزشها در جامعه مهم شمرده شوند .و افراد برای جلب توجه که نیاز انسان است به جای نمایان کردن اندامهای خود به سمت علم و هنر و امثالهم بروند.

 

چرا پوشش ضرورت دارد ؟

 خداوند متعال درباره علت ضرورت پوشش اسلامی می‏فرماید: «ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین.» برخی این آیه را چنین معنا کرده‏اند: «بدین وسیله شناخته می‏شوند آزادند نه کنیز; پس با آزار و تعقیب جوانان رو به رو نمی‏شوند. بنابراین، در عصر حاضر که مساله بردگی از میان گرفته، این حکم نیز منتفی می‏شود; ولی باید گفت:  ایجاد مزاحمت و آزار کنیزان نیز روا نیست. حقیقت آن است که وقتی زن پوشیده و با وقار از خانه بیرون رود و جانب عفاف و پاک دامنی را رعایت کند، فاسدان و مزاحمان جرات هتک حیثیت او را در خود نمی‏یابند. بیمار دلانی که در پی شکار می‏گردند، فرد دارای حریم را شکاری مناسب نمی‏بینند. در روایات آمده است: «المراهٔ ریحانه;  زن همچون ریحانه یا شاخه گلی ظریف است.» بی‏تردید اگر باغبان او را پاس ندارد، از دید و دست گلچین مصون نمی‏ماند. قرآن کریم، زنان ایده آل را که در بهشت جای دارند، به مروارید محجوب و پوشیده در صدف تشبیه می‏کند: «کامثال اللؤلؤ المکنون.» افزون بر این، گاه آن‏ها را به جواهرات اصیلی چون یاقوت و مرجان که جواهر فروشان در پوششی ویژه قرار می‏دهند تا همچون جواهرات بدلی به آسانی در دسترس این و آن قرار نگیرند و ارزش و قدرشان کاستی نپذیرد، بر این اساس، مرحوم علامه طباطبایی  همین تفسیر را بر می‏گزیند. استاد شهید مطهری در این باره می‏فرماید: «حرکات و سکنات انسان گاهی زبان‏دار است. گاهی وضع لباس، راه رفتن، سخن گفتن زن معنا دار است و به زبان بی‏زبانی می‏گوید: دلت را به من بده، در آرزوی من باش، مرا تعقیب کن; گاهی بر عکس، با زبان بی‏زبانی می‏گوید: دست تعرض از این حریم کوتاه است.»

 

اهمیت حجاب برای دختران مسلمان آمریکایی

بسياري از دختران جوان و مسلمان آمريکا مايل اند علاوه بر حفظ هويت اسلامي خود و رعايت حجاب، پوششي مطابق با مد روز داشته و بدين ترتيب چهره زيبايي از حجاب را به ديگر جوانان معرفي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از اسلام آنلاين، دختران جوان مسلمان آمريکايي تمايل زيادي به پوشيدن لباس هاي اسلامي مطابق با مد روز دارند تا علاوه بر حفظ حجاب و هويت اسلامي خود، پوششي مطابق با مد روز داشته و با حضور در محافل عمومي همچون دانشگاه ها و محل کار چهره زيبايي از حجاب را به ديگر جوانان معرفي کنند.

"آبير مينهاس" دختر 20 ساله آمريکايي علاقه بسيار زيادي به پوشيدن لباس هايي مطابق با جديد ترين مد هاي روز دارد. لباسهايي که علاوه بر زيبايي، پوشش و حجاب مورد نظر اسلام در آنها به طور کامل رعايت شود. خواهر وي "نارمين" نيز که 22 سال دارد، نيز چنين عقيده اي دارد.

آنها راه حل هاي بسياري براي به کارگيري شيوه هاي جديد پوشش زيبا و مدرن منطبق با موازين اسلامي دارند و سعي مي کنند اين شيوه ها را به بهترين نحو ممکن به کار گيرند و معتقدند هم مي توان از جديد ترين شيوه هاي و سبک هاي لباس روز پيروي کرد و هم در آن تمامي ملاک ها و معيارهايي را که اسلام از مسلمانان خواسته به طور کامل رعايت کرد.

اين دو خواهر مي گويند از نوع پوشش و رعايت کامل حجاب که در سفر اخير خود به خاور ميانه با آن مواجه شده اند واقعا احساس شگفتگي مي کنند. آنها در اين باره گفتند: وقتي به ترکيه سفر کرديم وقعا از ديدن پوشش دختران مسلمان در آنجا شگفت زده شديم. چراکه لباس هاي آنها زيبا و مطابق با جديد ترين مدها بوده و در عين حال اين لباس ها کاملا با موازين اسلامي مطابقت داشتند.

"نارمين" معتقداست براي او که يک دختر جوان مسلمان است، نوع پوشش و لباس بسيار حائز اهميت است. حجاب بايد خوب و زيبا به نظر برسد و روسري و لباس بايکديگر هماهنگ باشند. او مي گويد: ما مسلمان هستيم و اين مهم است که با اين روش به تمامي اتهامات و شايعاتي که عليه زنان مسلمان در غرب به وجود آمده پايان دهيم.

براساس اين گزارش فروشگاههاي بسياري نيز هم اکنون براي پاسخگويي به نياز خيل عظيمي از دختران جوان مسلمان در آمريکا تاسيس شده و در زمينه تهيه پوشاک اسلامي و مطابق با مد روز فعاليت مي کنند.

"مونيزا باگهاني" صاحب فروشگاهي در کاليفرنيا دراين باره اظهار داشت:من به مشتريانم اطلاعات لازم را درباره آنچه که لازم دارند مي دهم و همچنين لباس هايي را نيز که براي نماز راحت تر هستند را به خانمها معرفي مي کنم تا جوانان انتخاب متنوعي براي حفظ حجاب خود داشته باشند.

وي مي افزايد: گاهي اوقات يافتن بلوز اسلامي در آمريکاي شمالي دشوار است و بايد آن را از کشورهاي ديگر وارد کرد، ما قصد داريم براي حفظ آنچه در جامعه رواج دارد، با صنايع نساجي و طراحان محلي همکاري کنيم.

"تري کورمير"، مدير يک فروشگاه زنجيره اي پوشاک اسلامي در کاليفرنيا نيز ابراز داشت: پيش از تأسيس فروشگاه يک وب سايت داشتيم که از طريق آن پوشاک اسلامي را به فروش مي رسانديم. اما با افزايش تقاضا ميان زنان و دختران جوان مسلمان براي داشتن لباس هاي اسلامي اين فروشگاه را از دو سال پيش تأسيس کرديم.

گفتني است، چندين فروشگاه ديگر نيز در آمريکا وجود دارد که ديگر نياز هاي زنان مسلمان، همچون لباس شب و کفش را به شيوه اسلامي فراهم مي کند.

منبع خبر: برنا

رابطه حجاب و پوشش اسلامی

 «حجاب‏» به معنای پرده، حاجب، پوشیدن و پنهان کردن و منع از وصول است.این واژه تنها به معنای پوشش ظاهری یا پوشاندن زن نیست و در اصل به مفهوم پنهان کردن زن از دید مرد بیگانه است. بدین سبب، هر پوششی حجاب نیست. حجاب پوششی است که از طریق پشت پرده واقع شدن تحقق یابد; ولی بر خلاف تصور عموم و نیز آنچه مشهور است، آیه حجاب  در قرآن «و اذا سالتموهن متاعا فسئلوهن من وراء حجاب... ; چون از زنان پیغمبر (ص) متاعی خواستید، از پس پرده بخواهید». درباره زنان آن حضرت و بیش‏تر به منظور مسائل سیاسی و اجتماعی فرود آمده است نه پوشش زن در مقابل نامحرم. به کارگیری کلمه «حجاب‏» در خصوص پوشش زن اصطلاحی نسبتا جدید است و همین سبب گردیده بسیاری گمان کنند اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود;  یا مثل «ویل دورانت‏» بگویند: «این امر خود مبنای پرده پوشی در میان مسلمانان به شمار می‏رود» ;  و یا مدعی شوند حجاب به وسیله ایرانیان به مسلمانان و اعراب سرایت کرده است; در حالی که آیات مربوط به حجاب (پوشش اسلامی زنان در مقابل نامحرمان) قبل از مسلمان شدن ایرانیان نازل شده است. در عهد جاهلیت نیز - همان طور که ویل دورانت می‏گوید  و کتب تفسیر شیعه و سنی تایید می‏کند - اعراب چنین پوششی نداشتند و عادتشان تبرج و خودنمایی بود که اسلام آن را ممنوع ساخت: «و لا تبرجن تبرج الجاهلیهٔ الاولی.»  آنچه از قدیم به ویژه نزد فقها در بحث نماز (کتاب الصلوهٔ) و ازدواج (کتاب النکاح) رواج داشته، واژه «ستر» و «ساتر» به معنای پوشش و وسیله پوشش زن در مقابل نامحرمان بوده است. بنابراین، وظیفه پوشش اسلامی بانوان به معنای حبس و زندانی کردن و قرار دادن آنان پشت پرده و در نتیجه عدم مشارکت این گروه عظیم در فعالیت‏های اجتماعی نیست. این وظیفه بدان معنا است که زن در معاشرت با مردان بدنش را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد و مشارکتش در فعالیت‏ها بر اصول انسانی و اسلامی استوار باشد.

طرح حجاب‌ در آذربايجان غربي

حسن كرمي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به اينكه طرح ريحانه‌النبي سال گذشته به صورت پايلوت در استان به اجرا درآمده بود، اظهار داشت: به خاطر موفق بودن اين طرح و درخواست افراد جامعه براي اجراي مجدد اين طرح در سال تحصيلي 87-88 نيز اين طرح در مدارس ابتدايي استان به اجرا در مي‌آيد.

دختران با حجاب

وي علمي، جذاب و موثر بودن طرح ريحانه‌النبي را از ويژگي‌‌هاي اين طرح عنوان كرد و افزود: زمان اجراي اين طرح روزهاي پنج‌شنبه و در زنگ‌هاي تفريح است.

دبير ستاد اجرايي احياي امر به معروف و نهي از منكر آذربايجان غربي تصريح كرد: طرح مذكور براي گروه سني 9 تا 11 است و هدف از اجراي آن ترويج فرهنگ عفاف در مدارس، تبيين آثار مفيد حجاب و پوشش و جلوگيري از كم حجابي، كاهش آسيب‌هاي فردي و اجتماعي بدحجابي است.

كرمي ادامه داد: اين طرح با نام مبارك فاطمه الزهرا (س) و با شعار پيش به سوي حجاب، زيبايي بي‌پايان در چشم‌انداز 20 ساله تبيين شده بود و با گذشت سه ماه از اجراي آن 14 هزار و 250 نفر از دانش‌آموزان مدارس ابتدايي در اين طرح شركت كردند و 92 درصد از آنها به صورت داوطلبانه در اجراي طرح ريحانه‌النبي قرار گرفتند.

وي همچنين طرح پرواز جوان شاخه دانش‌آموزي طرح رحمت را طرحي زيربنايي براي آموزش حجاب براي نوجوانان و جوانان دانست و گفت: در اين طرح كه بالغ بر 400 هزار نفر دانش‌آموز شركت كردند يكي ديگر از طرح‌هاي خوش حجابي در استان بود كه اختتاميه اين طرح نيز مصادف با روز معلم در مدارس خواهد بود.

كرمي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان اظهار كرد: انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش آذربايجان غربي مبني بر تدارك ديدن مراسم شهادت و ولادت معصومان در مدارس از اقدامات شاخص ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان است كه مرحله سوم اين قرارداد تمديد مي‌شود.

كرمي هدف از اجراي طرح‌هايي خوش حجابي و طرح ‌آل‌طاها در مدارس را صادر كردن اين فرهنگ به عنوان يك جامعه نمونه براي كشورهاي اسلامي و ديني، آگاه كردن خانواده‌ها از پيامدهاي بي‌حجابي در آينده، رعايت حجاب در مدارس و به تبع آن جامعه، مرتبط كردن نونهالان و نوجوانان به مسئله حجاب و عفاف عنوان كرد و گفت: اين طرح‌ها به همت ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان به اجرا در مي‌آيد

حجاب و اصالت فرهنگ

امروزه در هر محل و مكاني كمتر اتفاق مي افتد كه ما انسان ها پيرامون مسائل و مشكلات مهم زندگي خود بحث و تبادل نظر نكنيم. اين مسائل و مشكلات در هر زمينه اي كه باشد، هم معرف شخصيت وجودي ماست، هم دلسوزي و با ارزش بودن اين مسئله قابل بحث را براي ما به اثبات مي رساند. مشكلات اقتصادي، سياسي، فرهنگي، مسائل روز دنيا كه براي ما وجود مي آيد هركدام مي تواند وقت و فكر و انديشه ما را به خود مشغول كند. هركدام ما به عينه تمام سرمايه هاي انساني و سرمايه گذاري هاي كلاني كه براي ريشه كردن، اين مشكلات و مصائب به كار رفته شده را مي دانيم. يادمان نمي رود زدودن هركدام از اين گرفتاري ها براي ما يك تكليف محسوب مي شد. در خصوص جامعه و مشكلات، (بيكاري، طلاق، ازدواج،...) مسلماً كارهاي زيادي در اين زمينه براي برطرف كردن اين مشكلات انجام شده است، آموزش هاي گوناگوني با ياري و مساعدت متخصصين و مسئولين امر به كار گرفته شده است تا گره اي از اين گره هاي كور و معضلات جامعه برداشته شود. مثلا در زمينه طلاق و پيامدهاي آن راهكارهاي گوناگوني تجويز شده وافراد زيادي تربيت شده اند تا به اين مسئله بپردازند. همين طور در مورد ديگر مسائل و معضلات اجتماع تلاش هاي جدي صورت گرفته است. ما در زمينه علم و تكنولوژي ممكن است، حتي در بعضي زمينه ها سرآمدتر از ديگر كشورها باشيم. اين جملات مكتوب شده، نمي خواهد ارزشها و دلسوزي هاي بي شائبانه و بي نظير مردم و مسئولين را ناديده بگيرد، بلكه مي خواهد در مورد اراده و غيرت و ضعفي كه در چند سال اخير آنها را احاطه كرده است صحبت كند و در صدد ريشه يابي آن برآيد. براي باز شدن مسئله به يكي از زيرمجموعه هاي عفت اجتماعي، خانوادگي، فرهنگي يعني (حجاب) كه ناديده گرفتن آن در جامعه ما به صورت معضل بزرگي درآمده و همه ما از اين موضوع به نوعي رنج مي بريم، مي پردازيم.

 

آن روز که حجاب ممنوع شد!

كشف حجاب در ايران پديدهاي ناشي از آشنايي با غرب و تجددخواهي افرادي است كه افكار و زندگي غربي راتجربه كردهبودند. در حالي كه نخستين نشانههاي كشف حجاب را ميتوان در دربار ناصرالدين شاه قاجار و سپس در محافل روشنفكري مشاهده نمود، رسميت يافتن آن به دوره ديكتاتوري رضا شاه پهلوي باز ميگردد.

رضاخان كه پيش از رسيدن به مقام پادشاهي خود را فردي ديندار و پايبند به اصول مذهب نشان داده بود، پس از به قدرت رسيدن به تدريج ماهيت اصلي خود را نمايان ساخت. او كه تجددگرايي و تضعيف ارزشهاي ديني را سرلوحه برنامههاي نوسازي فرهنگي خود قرار داده بود، طي اقداماتي مخالفت عملي خود را با اسلام و فرهنگ و سنن اسلامي جامعه آغاز كرد. از جمله اين اقدامات ميتوان به حضور روز افزون ميسيونهاي مذهبي، تأسيس مدارس جديد، بازگشت اشرافزادگان تحصيل كرده از فرنگ، تأسيس كانونها و انجمنهاي روشنفكري، تغيير نظام آموزشي، اجباري كردن استفاده از كلاه شاپو، صدور قانون متحدالشكل نمودن البسه، كشف حجاب بانوان، ترويج بيقيدي در ميان زنان، جلوگيري از حضور زنان با حجاب در پاركها، سينماها، تأترها، هتلها و ساير مراكز عمومي و ... اشاره نمود.

 

مناقشه روسری، این بار درون حزب اسلام گرای ترکیه

عصر ایران "سعادت چوبان" وکیل زنی که اخیراً و در انتخابات شورای شهر ترابوزان از حزب اسلام گرای عدالت و توسعه به شورای شهر راه یافته است، اعلام کرد که در جلسه شورا با روسری حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از" سی ان ا ن ترک " این وکیل زن که محجبه است در نخستین جلسه شورای شهر ترابوزان بدون پوشش روسری شرکت کرد، اما پس از پایان جلسه و در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که در جلسه بعدی با روسری حضور خواهد یافت.

وی دلیل این امر را راحت بودن ذکر کرد و افزود که تصمیمش سیاسی نیست و صرفا جنبه شخصی دارد .

با اعلام این مطلب از سوی این عضو زن شورا، رییس شورای شهر ترابوزان که از اعضای حزب عدالت و توسعه است ، با اشاره به این مطلب که حضور نماینده زن با حجاب در مجالس ملی و محلی ترکیه ممنوع است با اظهارات چوبان مخالفت کرد.

"محمد بالتا" رییس شورای شهر ترابوزان ،افزود که به سعادت چوبان پیش از حضور در جلسه شورا اطلاع داده شده بود که حضور در جلسات شورا با روسری ممنوع است و باید برای حضور در جلسات رسمی شورا روسری خود را بردارد.

این در حالی است که چوبان در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود، از قبل نمی دانسته است که در جلسات شورا باید روسری خود را بردارد و می پنداشته که می تواند در جلسات شورا با روسری حضور یابد.

با این حال " مصطفی جومور" نماینده مردم ترابوزان در مجلس ملی ترکیه که عضو حزب عدالت و توسعه است،در مخالفت با اظهارات بالتا اعلام کرد که وی حق ندارد برای نمایندگان شورای شهر تعیین تکلیف کند و این کار تنها در اختیار شهردار شهر ترابوزان است .

مناقشه روسری در ترکیه دیر سالی است که ادامه دارد و زنان و دختران محجبه در این کشور ،امکان حضور در دانشگاه ها و موسسات دولتی با پوشش روسری را ندارند.

پر مناقشه ترین جدال روسری حضور "مروه کاواکچی" نماینده حزب اسلام گرای فضیلت از استانبول در مجلس ملی در سال 1999 بود که اعتراض اکثریت اعضای مجلس را که از احزاب لاییک بودند برانگیخت.
این اعتراض ها به گونه ای بود که کاواکچی مجبور به کناره گیری از مقام وکالت مجلس شد.

طبق قوانین ترکیه حضور زنان در مجامع دولتی و موسسات آموزشی با پوشش اسلامی ممنوع است .قانون ترکیه این کار را خلاف مشی لاییسیته در این کشور می دانند.

در صورت پافشاری خانم چوبان بر حضور با پوشش روسری در جلسات شورای شهر پیش بینی می شود مناقشه ای دیگر درباره روسری در این کشور لاییک در راه باشد. مناقشه ای که این بار بیش از آنکه بین اسلام گرایان و لاییک ها باشد باعث بروز  جنجال هایی درون حزب اسلام گرای عدالت و توسعه خواهد شد.

آرامش روانی در حجاب

یکی از آثاری که حفظ حجاب می تونه در جامعه داشته باشه ایجاد آرامش روانیه
از نگاه یه خانم به مساله نگاه کنید. صبح از خونه میاد بیرون بره سر کارو درس و دانشگاه و اداره و… بخوای نخوای هستند کسانی تو کوچه خیابون که آدما رو بر اساس تیپ و رنگ و نگار و ظاهر و آرایش و تناسب اندام و عشوه و … ارزش گذاری می کنند. حساب کن همه نگاه هایی که بهت میشه برای ارضاء نیاز جنسی و شهوانی افراد باشه. قیمتت قیمت لباسی باشه که تنته. عطری که ازت بلند شده، رژی که به لب داری، و… و نه بیشتر. برا اینا هیچ ربطی نداره که مهندسی، دانشجویی، دکتری، محصلی، هنرمندی، کارمندی، احساس داری، یانه. همینی که میبینن بسشونه. عاشق این اندامند. تو تن هرکی باشه مجذوب اون میشن.

 نمی دونم با این اوضاع و احوال روحیه و انگیزه و اعصاب برات می مونه که به خاطر این افراد خودتو به آب و آتیش بزنی و فداکای کنی و زحمت بکشی؟
حالا از نگاه یه پسر جوون به مساله نگاه کنید. صبح از خونه زدی بیرون. آخر هفته امتحان داری. می خوای بری بشینی پارک درستو بخونی. میری میشینی رو نیمکت پارک. هنوز نیم ساعتی نخونده شاهد آدمای همه رنگ و همه طرح و لباسهای تنگ و عطرهای فرانسوی و های های خنده و عشوه و قرار و …
عمرا اگه بتونی حواستو جمع کنی و درستو بخونی. اصلا مغزه کار نمی کنه. تعطیل تعطیله.
از نگاه زنی به مساله نگاه کنید که شوهرش صبح میره سرکار. تو اداره و مغازه و دانشگاه و فروشگاه و بیمارستان و… و شاهد همه نوع آرایش و ویرایش و پیرایشه. همه نوع ناز و عشوه کرشمه رو شاهده. حاا این مرده شب میاد خونه. اتفاقی یه چند بار تلفن زنگ میزنه و وقتی خانوم گوشیو برمی داره جواب نمی ده…
این خانم می تونه آرامش داشته باشه؟
آقای شوهر تو خونه نشسته. خانوم با لباس های کهنه و دموده و ظاهری نه چندان دلچسب و سرو صورتی.. بوی… اتفاق همین خانوم وقتی می خواد از خونه بره بیرون دوساعت قبلش جلو آیینه اس. هزار رقم آرایش و ماسک و رمل و پن کیک و رژ و عطرها و ادکلن های جور و واجور و لباس های نو و شیک و دلنواز و البته تنگو… بیچاره عادت کرده خوشگلی خانمشو وقتی ببینه که اون می خواد بره بیرون!
این شوهر بیچاره میتونه آرامش داشته باشه؟
اما مسلما در جامعه ای که افرادش مقید به حفظ حجاب و کنترل روابط زن و مرد هستند نگاه ها یه نوع دیگه است.
دختر خانم اولی دیگه نگاه های شهوت انگیز و زهرآگین رو دنبال خودش نمی بینه. کنترل و پوشش اندام مناسب و نا مناسبش اجازه بروز و ظهور استعدادهاش و هنرهایی که داره بهش میده و این بار به اون به عنوان عنصری هنرمند و موفق و مفید نگاه می کنند.
آقا پسر قصه ما با فکر و خیالی راحت به درس و مشقش میرسه و می زنه تو گوش هر چی امتحانه. فردا یکی از مدیران ایران آباده.
خانوم خونه دیگه نگران نیست که همسرش بیرون خونه در معرض انوع مخاطرات و عشوه ها قرار داره و ممکنه پیراهناشو اضافه کنه. البته این مودبانه ترین تعبیری بود که به کار بردم و نخواستم بگم…
آقای خونه هم تو خونه چشم و دلش سیره و از دیدن خانومی زیبا و دلربا و خوش عطر بو کیف میکنه و خانومی به زیبایی همسر خودش دیگه سراغ نداره.
زندگی شیرین نمی شود؟

منبع:

http://www.yahaq.org  

راننده دانماركي زن محجبه را سوار نكرد

فارس: اقدام يك راننده اتوبوس در دانمارك براي سوار نكردن يك زن با حجاب، باعث خشم و تعجب مسافران شد.

يك راننده اتوبوس به "خانم حوريه نوئويا " و همسر و سه فرزندش دستور پياده شدن از اتوبوس را داد به دليل اينكه مادر خانواده داراي پوشش اسلامي بوده است. به گفته "آقاي محمد بلقاسم " همسر اين بانوي مسلمان، راننده فوق اقدام خود را اينگونه توجيه كرد كه "قوانين دانمارك به هيچ راننده خودرويي اجازه سوار كردن و حمل و نقل مسافراني را كه داراي پوشش اسلامي (حجاب) باشند را نداده است ".

وي اضافه كرد: وقتي با اين صحنه كه همسرم نمي تواند به دليل حجابش با اتوبوس مسافرت كند را ديدم بسيار شگفت زده شدم. اين مسئله براي من غيرقابل قبول است. من 12 سال در دانمارك زندگي كرده ام و تا به حال چنين اقدامي را نديده ام. اين اتوبوس كه به مدت زيادي در ايستگاه متوقف بود باعث عصبانيت و خشم مسافران آن شد.